Recorregut modernista per Barcelona

Els passats dies 6 i 7 d’octubre, l’alumnat de 2n de batxillerat ha efectuat un recorregut per la ple Dreta de l’Eixamde Barcelona, observant i fotografiant diferents edificis modernistes. Aquest recorregut, l’hem planificat atenent tant edificis emblemàtics com l’Hospital de sant Pau i de la Santa Creu, el temple expiatori de la Sagrada Família o la casa Terrades, més coneguda com “ la casa de les punxes”; fins a cases burgeses no tan conegudes, però prou interessants com la casa Planells, la Macaya o el palau Montaner, entre d’altres. Sense oblidar les figures dels arquitectes que les bastiren, com Antoni Gaudí, Lluís Domènech i Montaner i Josep Puig i Cadafalch.

L’activitat està essent exposada aquests dies a la classe, mitjançant un power-point que per parelles l’alumnat ha elaborat. Tot plegat, és un complement a la lectura obligatòria del llibre Les aigües encantades, de Joan Puig i Ferreter, inserit de ple en el corrent literari modernista. Aquesta activitat també persegueix com a objectius el coneixement del patrimoni de la ciutat de Barcelona, com també de l’expressió de Catalunya en un moment històric prou important i ric com fou el tombant del segle passat.

Finalment, voldria agrair l’ajut dels professors acompanyants: en Daniel Tena i na Saioa Escobar.

Josep Alcalde, L’Hospitalet de Llobregat, octubre, 2021