Premi al projecte APS «Conèixer és estimar»

L’Ajuntament de L’Hospitalet en col·laboració amb l’editorial Santillana van celebrar el passat dimarts 22 de gener al Saló de Plens el lliurament dels premis «Aprenentatge Servei de l’Hospitalet de Llobregat 2018».

En aquesta primera edició, s’havien presentat 14 projectes APS de centres educatius i entre ells el jurat va decidir premiar en la categoria de centres secundària el projecte «Conèixer és Estimar» del nostre institut que va presentar l’alumna Belén Pazmiño i el professor Bengi Herrera.

Aquest projecte amb més d’una dècada de història al centre permet als estudiants de 3r d’ESO compartir en el marc d’una matèria optativa activitats d’educació física amb alumnat del centre d’educació especial Escorça. Des dels inicis, amb la professora Esther Vilalta, molt estimada per tots els que vàrem treballar amb ella, el projecte ha rebut molts reconeixements però aquest té un valor especial perquè el concedeix la nostra pròpia ciutat.

La metodologia del projecte posa de manifest els principis bàsics d’un projecte APS, l’alumnat aprèn i alhora realitza un servei a la comunitat. El propi alumnat és qui acaba dirigint les sessions amb els seus companys de l’Escorça i establint vincles i complicitats que moltes vegades van més enllà dels objectius fixats pel professorat i ens acaben sorprenent any rere any.

1. Rubén

Enhorabona pel reconeixement i pel premi. Un projecte molt interessant i que segur aporta grans valors a tots als nois i noies de l’institut.