Multiplier Event 2021: Esdeveniment en línea de Erasmus + INCLUDE

El 14 d’abril l hem donat a conèixer la nostra participació al programa Erasmus+: INCLUDE a través d’un esdeveniment per a tota la comunitat educativa: el 1st Multiplier Event INCLUDE.

L’esdeveniment ha consistit en un ampli programa de conferències i taules de treball, on hem convidat referents internacionals en la metodologia CLIL (Content and Language Integrated Learning), membres del Departament d’Educació, professorat i estudiants de la Universitat de Barcelona i professorat d’escoles de FP, secundària i primària.

Després d’una primera introducció sobre què és l’INCLUDE, la professora Do Coyle, de la Universitat d’Edimburg, ens ha fet una presentació molt aclaridora sobre els reptes de CLIL per al segle XXI i la Sra. Montserrat Montagut, cap del Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen de la Subdirecció General de Plurilingüisme del Departament d’Educació, ens ha ofert una visió completa de l’evolució de CLIL a Catalunya en els últims vint anys. A continuació, diferents ponents han compartit amb nosaltres els seus reptes i preocupacions i també les seves històries d’èxit. Finalment, a les taules de treball, membres de l’equip INCLUDE de l’Institut ens han mostrat la plataforma moodle on s’està preparant material transversal amb enfocament AICLE junt amb altres escoles d’Itàlia, Grècia i Romania. Allà, el professorat de diferents matèries i nivells educatius han pogut debatre quines són les condicions que faciliten les millors pràctiques.

La trobada, en format virtual, ha reunit més de 100 persones educadores, investigadores, estudiants i coordinadors del departament d’Educació. El Multiplier Event ens ha donat una oportunitat única per ampliar les nostres idees sobre com iniciatives com el CLIL es poden implementar en entorns d’aprenentatge molt diferents, des de l’escola primària fins als estudis universitaris.

L’any que ve esperem poder organtizar el 2nd Multiplier Event ja de manera presencial i poder compartir amb tota la comunitat educativa tot el material generat en aquest projecte Erasmus +. Us mantindrem informats i informades!