Lletres d’autor

Divendres passat, 14 de febrer, els alumnes de 3r ESO (grup del segon quadrimestre) , de la optativa Comunicació audiovisual, van anar al Caixaforum a fer un taller que es diu Lletres d’autor.

El dissenyador gràfic, Jordi Ferrero, va coordinar l’activitat que es va dividir en dues parts. La primera, consistia en introducció teòrica al món de la tipografia i el disseny, quines coses s’havien de tenir en compte a l’hora de fer una portada, un logotip o representar qualsevol idea publicitària. La segona, era pràctica. El dissenyador proposava una paraula (destrucció, invisible, construcció, lleguger, velocitat…) i els alumnes havien de fer una portada que transmetés la idea, tenint present el color, la tipografia, les majúscules i minúscules, la inclinació de les lletres… Finalment, havien de defensar cada proposta i acceptar les crítiques dels altres grups.

Als alumnes els va agradar molt la activitat  perquè, encara que semblés fàcil, havien de raonar el disseny i el missatge que es volia transmetre.