Les muralles romanes de Barcelona

El passat dijous 22 de setembre l’alumnat pertanyent a la matèria optativa “Món clàssic” ha efectuat un recorregut per l’emplaçament de les muralles romanes de Barcelona, l’antiga Barcino.

En aquest itinerari, centrat en les muralles romanes, solament hem visitat el Patí Llimona i el Temple d’August de l’interior de la ciutat romana.

En una altra visita posterior visitarem l’interior, format pel jaciment del Museu d’Història de la ciutat i la necròpolis de la Plaça de la Vila de Madrid, i les Domus excavades.

A continuació hem anat al MAC (Museu de Arqueològic de Catalunya de Catalunya), situat al par de Montjuïc, on l’alumnat ha fet una visita i un treball a partir de la tria de dos objectes (un grec i l’altre romà) que han estudiat i exposat en un PowerPoint a classe.

Aquesta visita és la primera de les d’un seguit de visites que remarquen l’aspecte pràctic d’aquesta matèria.