El Modernisme a Barcelona

El 19 de desembre, els alumnes de 1r Batxillerat, de la matèria Literatura catalana van sortir per la Barcelona modernista.

Aquesta sortida és un complement en l’àmbit artístic dels dos escriptors modernistes treballats a classe: Víctor Català i Joan Maragall. La visita ha consistit en una visita a les sales dedicades al Modernisme al MNAC (Museu d’Art de Catalunya) en què hem  estudiat les mostres de pintura, escultura i artesanies allà exposades. A continuació hem iniciat un recorregut des de la plaça d’Espanya fins a la plaça de Catalunya per la Gran Via de les Corts Catalanes, on hem observat les façanes de diferents cases modernistes, algunes de conegudes, com la casa Fajol (la papallona) i la casa Golferichs, les cases de la lactància i d’altres cases no tan conegudes però modernistes.

D’aquesta visita, els alumnes han de fer un treball amb PowerPoint que han d’ exposar a classe a la tornada de les vacances de Nadal.