Deixalleria de L’Hospitalet

Dimarts, passat, l’alumnat de 4t que fa el Projecte de Recerca a l’Institut va visitar la Deixalleria de L’Hospitalet que és a Bellvitge.

Abans de conèixer les instal·lacions, va participar en un taller per conscienciar l’alumnat sobre la importància de les 3R, és a dir, Reduir, Reciclar, Reutilitzar.

L’encarregat de fer el taller, en David, va ressaltar la importància de saber quines són les limitacions que tenim a l’hora de participar d’aquest procés com a individus i va concloure que havíem de centrar-nos en la primera R (Reduir). Per això, va assenyalar que era molt important fer canvis en el nostre consum. Per exemple, començar a utilitzar bombetes LED, reutilitzar els envasos de plàstics comprant a granel, compartir el cotxe amb altres usuaris, utilitzar el transport públic, portar la bossa quan anem al supermercat, entre altres.

Finalment, l’alumnat va poder veure la deixalleria on hi havia diferents contenidors per llençar escombraries com mobles, branques, cartró, electrodomèstics, matalassos, cintes de vídeo antigues… I va poder veure la bàscula on es pesava els vehicles per fer un càlcul en kilograms de escombraries que es llancen al dia, al mes o anualment.

Per més informació, podeu consultar el següent enllaç: https://www.amb.cat/es/web/ecologia/residus/instalacions-i-equipaments/detall/-/equipament/deixalleria-de-l-hospitalet-de-llobregat/333201/11818