Art en Femení 2021

L’institut participa en l’exposició Art en femeníamb l’obra col·lectiva ‘Dones’ de portada realitzada a la matèria de Visual i Plàstica pels alumnes de 3r ESO i 4t d’ESO E.

En aquesta obra l’alumnat ha il·lustrat i dissenyat portades fictícies de revista on les dones s’allunyen del rol “dona maniquí”, propi de les revistes adreçades a un públic femení. Han retratat dones amb nom i cognoms, excel·lents a les seves respectives disciplines: artistes, escriptores, científiques, esportistes i polítiques. I, per donar-los veu, acompanyen el retrat amb un text destacat, amb moltes cites de les pròpies representades.

Com cada any, amb motiu del Dia Internacional de la Dona – el dia 8 de març -, la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de L’Hospitalet organitza l’exposició col·lectiva d’art Art en femení, en la qual participen joves artistes de la ciutat, col·lectius d’artistes i l’alumnat dels instituts.

Enguany la 21a edició s’ha organitzat amb la col·laboració de l’Associació d’Estudiants de L’Hospitalet i sota el Comissionat de l’Associació Feminista Les Bruixes juntament amb l’artista local Aitana Giráldez, autora del cartell d’aquesta edició.

L’exposició es podrà visitar a l’Auditori Barradas (Rbla Just Oliveres, 56) del 8 al 26 de març, els dilluns, dimarts i dimecres en horari de 10 a 14h i els dijous i divendres de 16 a 21h amb les mesures sanitàries vigents del moment. També es pot visitar virtualment entrant en aquest enllaç: https://cutt.ly/8zgcKJ6

A títol individual també hi participa la professora del centre Minerva Ciruela amb l’obra Ocupa el teu lloc, un pòster on es representen 49 dones, totes elles pioneres o figures destacades de diferents àrees del coneixement. Si fa algunes dècades el lloc de la dona es restringia en el sí de la família (filla, esposa i mare), amb aquesta obra es reclama un paper en la societat i en la història en igualtat de condicions amb els homes.

L’obra ha sigut seleccionada pel centre comercial de la ciutat La Farga com a il·lustració de portada del seu diari commemoratiu del 8M.