Taller de Bioquímica en viu

 

Aquesta setmana, els alumnes de 2n de batxillerat de Biologia hem visitat els laboratoris de la Universitat de Barcelona (UB) per apropar-nos a la bioquímica i les aplicacions que té en la nostra societat. Hem fet alguns experiments, com per exemple la quantificació enzimàtica de la glucosa per espectrofotometria, o un estudi de la fermentació alcohòlica en llevats, entre altres coses. Ha sigut molt emocionant perquè hem posat en pràctica els nostres coneixements de la matèria d’una manera molt aplicada.

Llegir més»

Ciutadania, Política i Dret

 

Aquest trimestre dins de la matèria optativa de 1r de Batxillerat de “Ciutadania, Política i Dret”, com activitat, hem realitzat la representació d’un judici a partir d’un cas real. L’alumnat ha tingut que preparar el cas segons el paper que li ha tocat desenvolupar i després recrear el judici. Ha estat una activitat molt enriquidora i divertida a la vegada

Pràctica d’immunodetecció d’antígens vírics

Aquesta setmana a Biologia i Geologia hem fet una pràctica d’immunodetecció d’antígens vírics en mostres de sang de pacients amb l’ajuda d’anticossos. Al principi ens ha costat una mica pipetejar petits volums, però amb la pràctica hem agafat el truc i hem descobert el pacient que estava malalt. Ha sigut molt divertit!

Projecte JASP i taller del Punt JIP

Aquests dies hem començat el projecte JASP (Joves Adolescents Sexualment Preparats) promogut per Serveis Socials per promoure una educació emocional i sexual saludable. En farem 6 sessions. També hem realitzat un taller del Punt JIP (Jove, Informa’t i Participa), una iniciativa del Departament de Joventut als centres de secundària. El primer taller ha consistit a debatre els avantatges i els inconvenients dels dispositius digitals. Especialment, ens hem centrat en el mòbil. Hem fet una dinàmica molt engrescadora per simular com els adolescents estem enganxats als mòbils. Ens hem adonat que es tracta d’una veritable addicció!

Disseny de jocs de taula.

Durant uns dies, l’alumnat de l’institut ha pogut gaudir en els patis dels jocs de taula elaborats per l’alumnat de 3r ESO. L’objectiu del projecte és augmentar el sentiment de pertinença a l’institut donant resposta a una necessitat de l’alumnat, el qual reclama una major dinamització dels patis.

En aquest projecte, cada equip ha dissenyat i confeccionat el seu propi joc així com les instruccions, materials, embalatge, anunci, etc. Aquest joc ha sigut valorat positivament per l’alumnat que s’ha beneficiat de l’activitat al pati, així com per un tribunal de professors que han avaluat el producte final i la seva defensa en una exposició oral.

Llegir més»