L’institut

Sigueu benvinguts a l’Institut Barcelona-Congrés, centre de titularitat pública del districte de Nou Barris de Barcelona.

L’objectiu global del col·lectiu docent del Centre és l’educació integral de tots els nostres alumnes, la qual cosa inclou l’educació personal, social i intel·lectual. El professorat té la voluntat ferma d’ajudar els nostres alumnes en el procés de maduració personal en una etapa plena de dificultats, com és l’adolescència. Per això, el Centre es proposa:

• Valorar la persona per sobre de qualsevol altra condició: sexe, creença, raça, capacitat, origen, cultura o llengua; i tenir cura especial de tots aquells aspectes que promoguin la igualtat entre els sexes i el respecte entre les persones.
  • Promoure una gestió participativa i democràtica en tots els estaments del centre per mitjà dels organismes representatius de què disposa.
  • Afavorir les relacions del centre amb les institucions de l’entorn: Delegació Territorial, els consells escolars del districte, els centres de secundària per mitjà de la Junta de Directors i els centres de primària per mitjà de les reunions de coordinació.

Centres adscrits: