Projecte educatiu | Projecte lingüistic | |
NOFC | Carta compromís educatiu |
TRETS D’IDENTITAT:
L’Institut, sempre ha contribuït a la promoció de les persones del districte. Som una institució oberta a l’entorn amb la comunicació com a fita. Vivim la comunitat educativa.
El nostre aprenentatge és viu. Planifiquem, debatem, reflexionem i el projecte va endavant. Aprenem a treballar junts, a escollir els mitjans adequats, presentar un producte final… El resultat ens omple de satisfacció. Ja el podem mostrar. Hi ha una manera millor de preparar-nos pel demà? Crear, emocionar-nos, relacionar, compartir sentits és la manera com fem nostre el món.
Acompanyem i orientem. Vetllem pel creixement integral i el benestar. El progrés educatiu de cada alumne és el nostre.
Ara, la connexió amb el futur passa per la incorporació de les TIC, el plurilingüisme i la innovació. L’equipament ens ajuda. Les aules compten amb pissarres digitals i ordinadors. Incorporem materials digitals, campus virtual, robòtica… El grups reduïts permeten el treball eficaç amb les noves metodologies.
PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:
- La cohesió i promoció social, cultural i educativa.
- La innovació i incorporació de les noves tecnologies (TIC i MAV) i metodologies.
- La importància de la llengua com a instrument clau per l’aprenentatge.
- La pertinença entesa com l’orgull i el compromís de pertànyer a una comunitat educativa, una ciutat, un país.
- L’autonomia personal i emocional com a conseqüència de la automotivació, l’esforç i l’autoavaluació.
- La convivència com a conseqüències del diàleg, l’empatia i la integració constructiva d’opinions, posicionaments i diferències.
- La participació social, el foment del lleure associatiu i el lideratge juvenil.
- L’aprenentatge a través de la creativitat i l’obertura de perspectives.
- La crítica constructiva: com un mitjà per a construir i afermar l’opinió pròpia i la personalitat de cadascú.
OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:
- Aconseguir que els alumnes basteixin un projecte personal i acadèmic a partir del seu propi autodireccionament, autoconsciència, autoavaluació, iniciativa i motivació.
- Aprofundir en les competències bàsiques com un mitjà d’augmentar els resultats i aconseguir un ensenyament més funcional.
- Propiciar l’adquisició de les competències digitals.
- Millorar la competència lingüística en llengua anglesa i francesa mitjançant la continuïtat dels intercanvis presencial i telemàtics.
- Aprendre a treballar col.laborativament.
- Desenvolupar actituds i comportaments respectuosos amb l’entorn.
- Ajudar al progrés moral dels alumnes, el compliment raonat de la norma i la millora de la convivència mitjançant la cooperació, la negociació i la mediació.
- Saber aprendre globalment a partir de la creativitat i l’expressivitat.
CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:
El centre compta amb 3 línies d’ ESO i dues de Batxillerat que permeten un recorregut complet de promoció acadèmica. De forma més específica el centre també posa a l’abast dels alumnes:
- Increment dels grups assignats.
- Desdoblaments.
- Grups de reforç de les competències bàsiques (PIM) (1r i 2n ESO).
- Projecte de diversificació curricular (4t ESO).
- Ràtio reduïda a les aules d’ESO.
- Dos professors a l’aula quan convé.
- Aula d’acollida.
- Projectes específics.
Els equips docents es reuneixen cada setmana amb l’objectiu de potenciar la tutoria i l’orientació acadèmica i professional a tot l’alumnat. Comptem amb un professional en integració social.
PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:
Un dels fonaments del nostre centre és la participació activa dels alumnes en projectes que ajuden a un aprenentatge vivencial i a una millor consolidació de les competències bàsiques.
Aquells més destacats son:
- Projecte Impuls de la Lectura 1r i 2n d’ESO
Projecte YOMO. 3r d’ESO - Projecte Escoles Sostenibles. De 1r d’ESO a Batxillerat
- Projecte Neuro Art amb col·laboració amb l’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona. 3r i 4t d’ESO
- Projecte PRESENTS amb col·laboració amb el CAP Cotxeres- Borbó. 3r d’ESO
- Proves cangur de matemàtiques. De 1r a 4t d’ESO
- Olimpíades científiques. De 1r a 4t d’ESO
Certamen de lectura en veu alta. De 1r a 4t d’ESO - Concurs de fotografia.
Com a activitats destacades també comptem amb:
- Estades d’Immersió lingüística en llengua anglesa.2 d’ESO
Esquiada. De 1r a Batxillerat - Viatge final de curs de 4t d’ESO
- Viatge pedagògic de Batxillerat (Londres, Atenes, Madrid, Roma)
ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:
La participació del centre amb l’exterior és constant i és un tret característic de la nostra manera d’entendre el procés d’aprenentatge dels alumnes.
Alguns d’aquests àmbits son:
- Projecte Èxit reforç educatiu i Èxit d’Anglès. De 1r a 4t d’ESO
- Programa de tutorizació d’estudi Projecta’t. Batxillerat
- Projecte Mentoring. 4t ESO i Batxillerat.
- Explainers Cosmo Caixa 4t d’ESO
- Projecte Shadowing amb col·laboració amb el Parc Científic de Nou Barris. Batxillerat.
- Projecte enginy. 4t d’ESO
- Projecte MUS-E de treball artístic. 1r i 2n d’ESO
- Projecte de fotografia amb col·laboració amb el Centre Cívic de Can Basté. De 1r a 4t d’ESO
- Projecte de teatre amb col·laboració amb el Centre Cívic Can Clariana. 3r i 4t d’ESO
A nivell de centre creiem en la participació de tota la comunitat educativa i per això creem espais debat pedagògica a través de:
- Reunió de relacions amb l’AFA
- Reunions de delegats de curs i assemblea d’estudiants
L’Institut participa en el projecte centre Formador del professorat.