Projecte educatiu.

Projecte educatiu Projecte lingüistic
NOFC Carta compromís educatiu

TRETS D’IDENTITAT:

L’Institut, sempre ha contribuït a la promoció de les persones del districte. Som una institució oberta a l’entorn amb la comunicació com a fita. Vivim la comunitat educativa.

El nostre aprenentatge és viu. Planifiquem, debatem, reflexionem i el projecte va endavant. Aprenem a treballar junts, a escollir els mitjans adequats, presentar un producte final… El resultat ens omple de satisfacció. Ja el podem mostrar. Hi ha una manera millor de preparar-nos pel demà? Crear, emocionar-nos, relacionar, compartir sentits és la manera com fem nostre el món.

Acompanyem i orientem. Vetllem pel creixement integral i el benestar. El progrés educatiu de cada alumne és el nostre.

Ara, la connexió amb el futur passa per la incorporació de les TIC, el plurilingüisme i la innovació. L’equipament ens ajuda. Les aules compten amb pissarres digitals i ordinadors. Incorporem materials digitals, campus virtual, robòtica… El  grups reduïts permeten el treball eficaç amb les noves metodologies.

PILARS PEDAGÒGICS / BASES DEL MODEL EDUCATIU:

• La cohesió i promoció social, cultural i educativa.
  • La innovació i incorporació de les noves tecnologies (TIC i MAV) i metodologies.
  • La importància de la llengua com a instrument clau per l’aprenentatge.
  • La pertinença entesa com l’orgull i el compromís de pertànyer a una comunitat educativa, una ciutat, un país.
  • L’autonomia personal i emocional com a conseqüència de la automotivació, l’esforç i l’autoavaluació.
  • La convivència com a conseqüències del diàleg, l’empatia i la integració constructiva d’opinions, posicionaments i diferències.
  • La participació social, el foment del lleure associatiu i el lideratge juvenil.
  • L’aprenentatge a través de la creativitat i l’obertura de perspectives.
  • La crítica constructiva: com un mitjà per a construir i afermar l’opinió pròpia i la personalitat de cadascú.

OBJECTIUS EDUCATIUS PRIORITARIS:

• Aconseguir que els alumnes basteixin un projecte personal i acadèmic a partir del seu propi autodireccionament, autoconsciència, autoavaluació, iniciativa i motivació.
  • Aprofundir en les competències bàsiques com un mitjà d’augmentar els resultats i aconseguir un ensenyament més funcional.
  • Propiciar l’adquisició de les competències digitals.
  • Millorar la competència lingüística en llengua anglesa i francesa mitjançant la continuïtat dels intercanvis presencial i telemàtics.
  • Aprendre a treballar col.laborativament.
  • Desenvolupar actituds i comportaments respectuosos amb l’entorn.
  • Ajudar al progrés moral dels alumnes, el compliment raonat de la norma i la millora de la convivència mitjançant la cooperació, la negociació i la mediació.
  • Saber aprendre globalment a partir de la creativitat i l’expressivitat.

CRITERIS D’ORGANITZACIÓ PEDAGÒGICA:

El centre compta amb 3 línies d’ ESO i dues de Batxillerat que permeten un recorregut complet de promoció acadèmica. De forma més específica el centre també posa a l’abast dels alumnes:

• Increment dels grups assignats.
  • Desdoblaments.
  • Grups de reforç de les competències bàsiques (PIM) (1r i 2n ESO).
  • Projecte de diversificació curricular (4t ESO).
  • Ràtio reduïda a les aules d’ESO.
  • Dos professors a l’aula quan convé.
  • Aula d’acollida.
  • Projectes específics.

Els equips docents es reuneixen cada setmana amb l’objectiu de potenciar la tutoria i l’orientació acadèmica i professional a tot l’alumnat.  Comptem amb un professional en integració social.

PROJECTES I ACTIVITATS DESTACADES DEL CENTRE:

Un dels fonaments del nostre centre és la participació activa dels alumnes en projectes que ajuden a un aprenentatge vivencial  i a una millor consolidació de les competències bàsiques.

Aquells més destacats son:

• Projecte Impuls de la Lectura 1r i 2n d’ESO
    Projecte YOMO. 3r d’ESO
  • Projecte Escoles Sostenibles. De 1r d’ESO a Batxillerat
  • Projecte Neuro Art amb col·laboració amb  l’Institut de Neurociències de la Universitat de Barcelona. 3r i 4t d’ESO​
  • Projecte PRESENTS amb col·laboració amb el CAP Cotxeres- Borbó. 3r d’ESO
  • Proves cangur de matemàtiques. De 1r a 4t d’ESO
  • Olimpíades científiques. De 1r a 4t d’ESO
    Certamen de lectura en veu alta. De 1r a 4t d’ESO
  • Concurs de fotografia.

Com a activitats destacades també comptem amb:

• Estades d’Immersió lingüística en llengua anglesa.2 d’ESO
    Esquiada. De 1r a Batxillerat
  • Viatge final de curs de 4t d’ESO
  • Viatge pedagògic de  Batxillerat (Londres, Atenes, Madrid, Roma)

ÀMBITS DE PARTICIPACIÓ I COL·LABORACIÓ:

La participació del centre amb l’exterior és constant i és un tret característic de la nostra manera d’entendre el procés d’aprenentatge dels alumnes.

Alguns d’aquests àmbits son:

• Projecte Èxit reforç educatiu i Èxit d’Anglès. De 1r a 4t d’ESO
  • Programa de tutorizació d’estudi Projecta’t. Batxillerat
  • Projecte Mentoring. 4t  ESO i Batxillerat.
  • Explainers Cosmo Caixa 4t d’ESO
  • Projecte Shadowing amb col·laboració amb el Parc Científic de Nou Barris. Batxillerat.
  • Projecte enginy. 4t d’ESO
  • Projecte MUS-E de treball artístic. 1r i 2n d’ESO
  • Projecte de fotografia amb col·laboració amb el Centre Cívic de Can Basté. De 1r a 4t d’ESO
  • Projecte de teatre  amb col·laboració amb el Centre Cívic Can Clariana. 3r i 4t d’ESO

A nivell de centre creiem en la participació de tota la comunitat educativa i per això creem espais debat pedagògica a través de:

•  Reunió de relacions amb l’AFA
  • Reunions de delegats de curs i assemblea d’estudiants

L’Institut participa en el projecte  centre Formador del professorat.