Portes Obertes 2023

Dissabte va ser un dia emocionant a l’Institut Barcelona Congrés. Vam tenir les portes obertes per als futurs i actuals alumnes i les seves famílies. Va ser genial veure tanta gent interessada en el nostre centre i els nostres programes educatius. Desitgem que hagin gaudit de la visita i que estiguin motivats per formar part de la nostra escola en el curs vinent!

La Màscara

L’alumnat de 4t d’ESO de Visual i plàstica ha estat treballant el procés creatiu amb la creació d’aquestes vistoses màscares. Des de l’esbós fins al producte final ha estat treballant el volum mitjançant l’assemblatge de cartó i material reciclat. Les teniu exposades a l’aula de Visual i plàstica.

Patis tranquils

Al Barcelona Congrés hem iniciat un espai educatiu amb la intenció d’oferir una alternativa al joc esportiu i físic durant les hores de pati. Es tracta d’un espai dinamitzat que pretén esdevenir un espai d’aprenentatge, de joc, de coneixement i de benestar, tant important com el joc a l’exterior. En aquest espai l’alumnat disposa de jocs de taula, puzzles, material per fer manualitats però també pot fer propostes d’altres activitats lúdiques que siguin del seu interès.

Taller de Bioquímica en viu

 

Aquesta setmana, els alumnes de 2n de batxillerat de Biologia hem visitat els laboratoris de la Universitat de Barcelona (UB) per apropar-nos a la bioquímica i les aplicacions que té en la nostra societat. Hem fet alguns experiments, com per exemple la quantificació enzimàtica de la glucosa per espectrofotometria, o un estudi de la fermentació alcohòlica en llevats, entre altres coses. Ha sigut molt emocionant perquè hem posat en pràctica els nostres coneixements de la matèria d’una manera molt aplicada.

Llegir més»

Taller educatiu a la Filmoteca de Catalunya.

Avui, dijous 31 de març, tot l’alumnat de 1r de batxillerat ha tingut l’oportunitat d’anar a fer un taller educatiu a la Filmoteca de Catalunya. 

La sortida, dinamitzada per dues expertes de la Fundació Joan Brossa, ha tingut per objectiu la descoberta de l’univers creatiu brossià per mitjà del visionat de la pel·lícula Foc al càntir, dirigida per Frederic Amat a partir d’un guió escrit per Joan Brossa.

 A més, l’alumnat ha posat en pràctica les seves habilitats creatives i, en petits grups, s’ha donat espai per generar un contingut audiovisual a partir de diversos elements propis de l’imaginari de Joan Brossa.

Ha estat tot un èxit!

Jornada de portes obertes 2022

El dissabte 19 de febrer vam obrir les portes de les nostres instal·lacions per mostrar l’oferta formativa a pares, mares i alumnes.

Al llarg de la jornada vam poder mostrar l’espai on transcorre gran part de la vida del nostre alumnat; on conviuen i juguen i on aprenen.

El professorat del centre va explicar en diferents espais les metodologies emprades i els treballs del nostre alumnat.

Va ser una bona oportunitat d’ensenyar a les famílies i als futurs alumnes com funciona el centre.

Teatre 2n Batxillerat

El 24 de gener, tot 2n de Batxillerat va anar al Teatreneu a veure interpretada una de les obres prescriptives de les PAU, La plaça del Diamant, de Mercè Rodoreda. Tothom va gaudir molt de la posada en escena i l’adaptació per part d uns actors i actrius, que van saber connectar amb el públic.

Si jo parlo en català, tu el parles.

Al novembre hem iniciat una campanya de sensibilització envers l’ús del català, adreçada a tota la comunitat educativa de l’institut. Trobareu eslògans arreu del centre. Els eslògans han estat escollits per la Comissió LIC i els cartells han estat dissenyats per la Comissió de Comunicació i Qualitat. El català…ja el parles?

Llegir més»

Sortida Parc Científic – Batxillerat CT

El grup de 2n de batxillerat CT hem anat al Parc Científic de Barcelona per tal de fer un taller anomenat “Descobreix els patrons de la natura”. Ha consistit en un seguit d’experiments que, combinats amb les matemàtiques, ens han servit per entendre com s’explica l’aparició de patrons i fractals a la natura (formes espirals, ratlles de les zebres, taques dels guepards, flocs de neu,  fulles dentades, arbres bronquials…entre molts d’altres). Tot plegat ha estat una experiència molt divertida i sobretot enriquidora!