Festa de cloenda curs 2024-2025

Aquest matí el pati del centre hem celebrat la festa de cloenda del curs. L’acte ha servit per reconèixer l’esforç i la implicació de l’alumnat amb diversos premis i intervencions especials.

S’han lliurat els premis a l’excel·lència acadèmica i a l’aula més neta, valorant tant el rendiment com la cura dels espais comuns. També s’ha fet un reconeixement a les alumnes més lectores, destacant la seva passió per la lectura i el seu exemple per als companys i companyes.

L’alumnat que participa al programa “explainers” ha pujat a l’escenari per explicar en què ha consistit la seva tasca d’’acompanyament i suport al llarg del curs, mostrant el seu compromís i responsabilitat.

Finalment, l’alumnat de l’aula d’acollida ha compartit unes paraules molt emotives, agraint l’acollida rebuda i mostrant tot el que han après durant aquest temps.

Una festa plena de valors, reconeixement i emocions per tancar el curs com cal. Bon estiu!

Revista Barcelona Congrés Magazine XV

 

Ja tenim aquí el número XV de la revista Barcelona Congrés Magazine!

Un any més, recollim els moments més destacats del curs 2024-2025: activitats, festes, reconeixements, premis i molt més. En aquest número hi trobareu també un apartat amb les orles de tots els grups i un passatemps per acabar el curs amb un somriure.

Com a novetat, hem inclòs una llista musical amb les cançons preferides del professorat. No us la perdeu!

Podeu consultar la versió digital en aquest enllaç, i el darrer dia de classe rebreu un exemplar en paper.

Orles 2024-25

Trobada alumnes del màster de formació de professorat.

El nostres institut és centre formador, el que implica que cada curs rebem alumnes que es preparen per ser docents. Aquest any hem acollit 24 futurs docents que han estat acompanyants per 13 professors de l’institut. Aquest mes hem fet una trobada de tots els alumnes del màster de formació del professorat amb l’equip impulsor de l’institut per reflexionar sobre els diferents rols del professorat en el sistema educatiu actual.

“La mani” del 8 de març

Un any més, el nostre centre s’ha implicat en la commemoració del Dia Internacional de les Dones. Amb l’objectiu de visibilitzar les reivindicacions feministes, vam crear “la mani” del 8 de març al Barcelona Congrés, una activitat on l’alumnat va treballar a tutoria, creant slogans i consignes.

Totes les propostes es van afegir a un mural col·laboratiu que va reflectir el compromís del centre amb la igualtat de gènere.

Junts i juntes, vam sumar veus per construir un futur més just i igualitari. 💜

La formació dels docents: un pilar del nostre projecte educatiu

Al nostre centre, considerem la formació contínua del professorat com un element clau per millorar la qualitat educativa. Per això, aquest curs hem posat en marxa un programa de formació intern per als docents, amb la creació d’una biblioteca especialitzada i un taller de reflexió pedagògica.

El taller sobre situacions d’aprenentatge permet al professorat aprendre conjuntament eines pràctiques que ens ajuden en la nostra tasca diària. L’objectiu és compartir experiències, crear recursos i desenvolupar situacions d’aprenentatge de manera més efectiva.

A més, hem seleccionat un conjunt de lectures basades en evidències científiques, que aborden temàtiques d’interès per al professorat, com el foment de la lectura, les pràctiques restauratives, i la neurociència aplicada a l’educació. Aquesta biblioteca és un recurs més per aprofundir en la nostra formació i enriquir la nostra pràctica docent.

Ens comprometem a continuar treballant en aquest camí per oferir una educació de qualitat i innovadora per al nostre alumnat.

#fempinya #educació #docents

Revista Barcelona Congrés Magazine XIV

Ja està disponible el número XIV de la revista Barcelona Congrés Magazine! Aquest exemplar inclou totes les activitats del centre, premis, reconeixements, festes i novetats del curs 2023-2024. També hi trobareu un apartat on coneixereu millor els gustos del professorat i un divertit passatemps. No us la podeu perdre!

Tindreu l’exemplar en digital en aquest enllaç i una còpia en paper l’últim dia de classe.

Graduació Batxillerat 2023-24

El passat divendres 24 de maig es va celebrar la festa de graduació de 2n de Batxillerat, on la directora Elena Medina i els tutors i tutores van dedicar unes emotives paraules destacant els èxits dels estudiants. Un grup d’alumnes també va participar, oferint paraules de comiat i agraïment. Va ser un dia per al record, ple d’emocions i celebracions, que va marcar el tancament d’una etapa molt important a les seves vides.

Fotos: Lorraine Fernández

Colònies 2n d’ESO

Durant les colònies de 2n d’ESO a la casa de colònies de Viladoms de Baix, al Bages, l’alumnat ha participat en unes olimpíades emocionants que han posat a prova les seves habilitats esportives i el treball en grup. També han gaudit d’activitats de nit plenes de diversió i misteri, i diverses activitats lúdiques que els han permès fomentar la cooperació i l’esforç personal. A més, han explorat la flora i la fauna dels voltants de Montserrat en una ruta increïble i han acabat la seva estada amb un fi de festa refrescant a la piscina de la casa, tancant així unes colònies plenes d’aventures i moments inoblidables.

Colònies de 3r i 4t d’ESO

Durant les colònies de 3r i 4t d’ESO a El Collell, entre el Pla de l’Estany i la Garrotxa, l’alumnat ha gaudit d’activitats emocionants com el Futbolbubble, on han pogut jugar a futbol dins de grans bombolles inflables, combinant esport i diversió. A més, han experimentat l’adrenalina del recorregut amb tirolines, lliscant-se per cables entre els arbres. També han tingut l’oportunitat de conduir quads gaudint d’una experiència d’aventura única. Aquestes activitats han estat una gran oportunitat per fomentar la convivència i enfortir els llaços entre els companys de classe.