Nadales clàssiques

L’alumnat de 1r i 2n de batxillerat de llatí i grec , més la col·laboració de l’alumne d’Ars escèniques, en Joan Cruz, ha participat en el Got Talent del Baldiri cantant dos fragments de nadales molt populars: l’Adeste fideles en llatí i Τρίγωνα, κάλαντα, en grec. Hem passat una bona estona aportant una mica de diversitat a les celebracions nadalenques.

Felix dies Nativitatis, Καλές Γιορτές σε όλους!!!!!

VISITA A BARCINO

El dijous 15 de desembre els alumnes de 4t d’ESO de l’itinerari de d’humanitats vam anar a Barcino per comprovar com l’antiga ciutat romana encara perviu.

Vam començar el dia fixant-nos en la presència de divinitats grecollatines a la plaça Catalunya. Després, encara a la Barcino extramurs, vam veure restes de l’aqüeducte, que abastia d’aigua la ciutat, i de la muralla.

Després vam  enfilar el Decumans Maximus (actual carrer del Bisbe) per arribar al fòrum, que comprendria part del que ara és la plaça Sant Jaume i alguns espais dels carrers adjacents en què ara hi ha edificis. No podíem sortir de Barcino sense contemplar el temple dedicat al culte d’August. Finalment, vam anar al Pati Llimona a imaginar-nos com els viatgers i comerciants que arribaven per mar anaven a rentar-se i a relaxar-se a les termes portuàries. Va ser un dia magnífic, assoleiat i en què vam aprendre moltes coses sobre els orígens romans de la nostra capital.

 

25N al Baldiri Guilera

El 25N Dia Internacional per a l’eliminació de la violència de gènere, al Baldiri es van fer diferents activitats. Una d’elles va ser l’arbre lila on els alumnes de primer d’ESO van anar penjant diferents missatges.
Felicitats per aconseguir un arbre amb tantes” fulles” !

Llegeix més»

Acte de renovació de la adhesió del nostre institut a la xarxa d’Escoles Sostenibles

El dia 1 de desembre a l’auditori del Cèntric Espai Cultural, a les 10h del matí, va tenir lloc l’acte de renovació de la nostra adhesió a la Xarxa “Al Prat, escoles més sostenibles”.
Aquesta Xarxa va néixer al curs escolar 2010/ 2011 amb l’objectiu d’acompanyar,… Llegeix més»