Xerrada Descobreix i experimenta amb materials intel·ligents

El passat dimecres 30/11/22 alumnat de 2n de Batxillerat científic va assistir a la xerrada Descobreix i experimenta amb materials intel·ligents organitzada per la Facultat de Disseny i Enginyeria de la UVic-UCC, Elisava a càrrec de Javier Peña, actual Director General. En aquesta xerrada s’explicava la importància que estan tenint els nous materials intel·ligents en el desenvolupament tecnològic actual.

L’alumnat va poder experimentar i veure el comportament de diferents materials amb memòria de forma o canvi de fase, com per exemple un tros arrugat del que semblava filferro (i que després vam saber que era de Níquel i Titani) que prenia la forma d’una paraula en escalfar-lo. Se’ls va reptar a que imaginessin possibles aplicacions d’aquests materials, tot analitzant pros i contres. També van realitzar una “cata” dels principals plàstics que usem actualment per aprendre a identificar-los segons el seu comportament al cremar-los i la olor del fum que desprenen. Tot plegat va resultar molt sorprenent i interessant per a totes i tots nosaltres.