Visita al CSIC dels alumnes de Ciències de la Terra

Qualitat de l’aire. Amb els aerosols no s’hi juga.

El dia 14 de desembre de 2017, els alumnes de Ciències de la Terra i del Medi Ambient de primer i segon de batxillerat, van assistir al CSIC a Barcelona.
L’Agencia Estatal Consell Superior d’Investigacions Científiques és la major institució pública dedicada a la investigació a Espanya i la tercera d’Europa.
Els centres i instituts del CSIC a Catalunya, investiguen en totes les àrees del coneixement i el seu objectiu fonamental és desenvolupar i promoure investigacions en benefici del progrés científic i tecnològic.
Els investigadors Dr. Andrés Alastuey, Dr. Xavier Querol i Dra. Maria Cruz Minguillón van introduir l’alumnat al coneixement de les partícules atmosfèriques i la qualitat de l’aire, com poden afectar la salut, així com les mesures de mitigació que es porten a terme. L’activitat pràctica va ser la mesura d’aquestes partícules i la manipulació de
l’instrumental habitual en aquest tipus de recerca, a l’estació de mesura i als laboratoris d’anàlisi de mostres del propi institut.