Sortida cens d’aus

Dimecres 14 de febrer alumnat de 1r d’ESO del Baldiri Guilera vam fer una activitat del projecte Alumnes Gestors del Territori, a Cal Tet: El cens d’aus.
Ens van fer la presentació inicial per explicar les utilitats i la metodologia del cens d’aus. Comparant les dades de cada any es pot observar si augmenten o disminueixen les poblacions de les diferents espècies d’aus.
A continuació ens vam dirigir a l’aguait de Cal Tet, per poder fer el comptatge de determinades espècies d’aus aquàtiques. De camí vam poder anar observant flamencs i corbs marins al mateix riu Llobregat. També ens van explicar les estructures construïdes amb corbs marins de plàstic com a reclam, per tal que descansin fora de l’aeroport, on serien un problema pels avions i per ells mateixos…
A més de quantificar les espècies objecte d’estudi, també vam prendre nota d’altres espècies observades, com ara l’oca o el corb marí gros. I també vam poder observar comportaments com veure com remouen el fons del riu per aixecar aliment o com expenen els corbs les ales per eixugar-les al sol.