Acte contra la violència de gènere

El dia 19 de desembre vam celebrar  un ACTE CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE.  Algú diria “Qualsevol dia pot sortir el sol”.  Doncs bé, qualsevol dia és bo per a recordar, denunciar, informar i conscienciar els joves i les joves sobre aquest tema que massa sovint se’ns fa present, malauradament.

A partir del text que l’Ajuntament havia preparat amb motiu del dia de la violència de gènere, les tutores de 1r de batxillerat i la Coordinadora Pedagògica vam impulsar un acte en el qual vam implicar els alumnes, que van ser protagonistes i, al mateix temps, receptors del missatge.
Tothom es va engrescar per tal de poder participar-hi: L’Equip Directiu, les Regidores de Cultura i Igualtat de l’Ajuntament, les tutores de 1r de batxillerat i l’alumnat d’aquest nivell.

I a  partir de la paraula feta manifest, poesia, teatre i música,   vam intentar evidenciar, denunciar, informar i conscienciar l’alumnat adolescent en contra de la violència contra les noies, joves i dones.

Els mateixos alumnes de 1r de batxillerat van ser protagonistes i receptors de l’acte. Van cantar cançons testimoni, van recitar poemes i van interpretar microescenes teatrals per tal de mostrar la realitat del masclisme i la desigualtat que els envolta.

TOTS tenim el deure de fer evidents les diferents formes que adopta el masclisme en l’adolescència, i així, erradicar-lo de la nostra societat.

L’educació és la millor eina per tal d’ evitar la violència masclista; la paraula, el millor mitjà.

A l’atzar agraeixo tres dons:
haver nascut dona,
de classe baixa i nació oprimida.
I el tèrbol atzur de ser tres voltes rebel.

Maria Mercè Marçal