Els Alumnes de 4rt d’ESO visiten la Colònia Vidal

El Departament de Ciències Socials, dins el Projecte Eduquem per a la Justícia Global al Baldiri i en col·laboració amb el Departament de Ciutadania-Cooperació, Justícia Global, Pau i Drets Humans de l’Ajuntament de El Prat de Llobregat, van organitzar per al passat 7 de novembre la sortida dels alumnes de 4rt d´ESO a les instal·lacions de la Colònia Vidal, una de les colònies tèxtils més importants de la Catalunya obrera de finals del s. XIX i s. XX.

De la mà de la historiadora Assumpta Montellà, els i les alumnes han pogut copsar el significat de les colònies tèxtils com a espai autosuficient que concentrava l’energia necesària pel moviment dels telers (aigua del riu Llobregat), els elements productius com la fàbrica, els habitatges per als treballadors, així com diferents serveis: església, escola, teatre, cafè, peixateria, safaretjos, etc. La visita a l’interior d’una de les vivendes i les explicacions d’una de les veïnes, que va treballar a la fàbrica i que encara viu a la colònia, els ha ajudat a conèixer com era la vida a la llar i el seu treball a la fàbrica.