2n de batxillerat visita el Camp de concentració d’Argelers, Colliure i la Maternitat d’Elna (França)

El passat 22 de novembre, els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida inscrita en el currículum de Ciències Socials i en el marc del projecte Eduquem per a la Justícia Global, desenvolupat en col·laboració amb la Regidoria d’Igualtat, Joventut i Solidaritat de l’Ajuntament de El Prat.
Van visitar la platja on es va construir el Camp de concentració de refugiats d’Argelers. Els i les alumnes van retre homenatge les més de 14.000 persones que allà hi van morir amb una emotiva ofrena de clavells i una cantata protagonitzada pels companys del batxillerat escènic.
A continuació, van visitar al municipi de Colliure la tomba del poeta Antonio Machado. Fragments de la vida de l’autor intercalats amb la recitació d’alguns dels seus poemes per part dels alumnes ens van captivar a tots.
I, per últim, un cant a la vida, la visita a la Maternitat d’Elna, la lluita d’una dona com a exemple de resistència i d’esperança durant un període dels més tràgics de la història europea.
La sortida va ser guiada per l’ escriptora i historiadora Assumpta Montellà que va explicar el testimoni de moltes de les víctimes de la Guerra civil i va fer reviure el patiment de molts dels exiliats espanyols. Agraïm des d’aquí la seva feina per a la recuperació de la Memòria històrica. Els seus relats colpidors van ajudar a conciènciar l’alumnat sobre què va significar la Guerra civil i què significa ser un exiliat, en el passat i en el present malauradament també.