Sortida a les platges d’Argelers i a la Maternitat d’Elna

El passat 16 de març, els alumnes de 2n de batxillerat de l’institut van fer una sortida a França. Van visitar el museu de l’Exili de la Jonquera, les platges d’Argelers i també la maternitat d’Elna.

Vam poder comptar amb la inestimable experiència de l’escriptora i historiadora Assumpta Montellà https://sentimentsaflordepell.blogspot.com.es/ , que ens va fer de guia i ens va apropar el testimoni de moltes víctimes de la Guerra Civil que van patir l’exili.

Els camps d’Argelers, com tants d’altres , són una taca negra en la història de França i de la humanitat sencera; el patiment de tantes persones tractades de forma inhumana no te cap justificació ni disculpa.

En mig d’aquest episodi, apareix l’Elisabeth Eidenbenz que va fundar la maternitat d’Elna com un alè d’esperança per a totes aquelles mares i els 597 nadons que li deuen la vida.

Va ser per a tots nosaltres una sortida inoblidable que ens va permetre escoltar episodis de la nostra història que trasbalsen el cor i remouen els sentiments.