2n de batxillerat visita la maternitat d’Elna

El passat 22 de febrer els alumnes de 2n de batxillerat van fer una sortida inscrita en el currículum de Ciències Socials i en el marc del projecte Eduquem per a la Justícia Global, desenvolupat en col·laboració amb la regidoria d’Igualtat, Joventut i Solidaritat.

L’objectiu era conèixer el camí que van seguir uns 500000 refugiats l’hivern del 39 que van arribar a França fugint del franquisme.

Van visitar diferents llocs: el Museu Memorial de l’exili, situat a la Jonquera, un espai de memòria per conèixer la història i promoure la reflexió crítica; a continuació, visita a Cotlliure a la tomba d’Antonio Machado, en el 80è aniversari de la seva mort on es va fer una ofrena floral i es van llegir algunes poesies. Després cap a la platja d’ Argelers on l’ alumnat va fer un acte simbòlic amb el Cant dels Ocells i flors per homenatjar les més de 14000 persones que hi varen morir.

I, per últim, un cant a la vida, la visita a la Maternitat d’Elna, la lluita d’una dona com a exemple de resistència i d’esperança durant un període dels més tràgics de la història europea.

La sortida va ser guiada per l’ escriptora i historiadora Assumpta Montellà que ens va explicar el testimoni de moltes de les víctimes de la guerra civil i ens va fer reviure el patiment de molts dels exiliats espanyols.

Va ser una sortida molt emotiva i que va conscienciar molt l’ alumnat sobre què va significar la Guerra Civil i què significa ser un exiliat, fins el punt que molts d’ ells han fet escrits descrivint el que van sentir.