Descobrim els motors al Museu del Ferrocarril de Vilanova

El passat dimecres 12 d’abril, en el marc de la matèria STEAM, els alumnes de 3r d’ESO vam visitar el Museu del Ferrocarril a Vilanova.

Després de l’experiència del viatge en metro i tren des de la Trinitat fins a Vilanova, vam poder reposar una estona i gaudir del bon temps que ens brindava la capital del Garraf al tranquil parc de davant l’estació.

Després de mitja hora de merescut descans, la visita va començar amb un taller de motors elèctrics a la Universitat Politècnica de Catalunya de Vilanova. Allà ens van explicar la varietat de graus i màsters que s’imparteixen a la Facultat i la gran demanda de gent formada que hi ha en el sector ferroviari. Més d’un alumne segur que en va prendre nota. A l’entretingut taller vam descobrir la diferència entre els motors síncrons i asíncrons, així com el futur d’aquests aparells en les noves generacions de trens.

Una vegada finalitzat, vam entrar, ara sí, al Museu on uns guies molt sol·lícits ens van fer un recorregut didàctic pels tipus de motors que s’han fet servir en el ferrocarril des dels seus inicis i, fins i tot, vam poder entrar a vehicles originals que van funcionar en la seva època. Així, vam descobrir peces històriques com la “Teresita”, el “Cocodrilo” i la “Mataró” entre molts altres.

Després d’un matí intens i de tornada cap a Barcelona, les vistes al mar des del tren ens van ajudar a reflexionar sobre tot el que havíem après en aquella fantàstica jornada.