ART I HISTÒRIA

L’alumnat de 2n i 3r d’ESO ha portat a terme un projecte interdisciplinar dins de les àrees de Visual i Plàstica i Ciències Socials. Han realitzat aquest treball en grups cooperatius. El projecte s’ha iniciat amb la tria d’obres pictòriques de diversos períodes històrics. El producte final ha consistit en fer-ne una interpretació amb materials reciclats i diferents textures, experimentant amb la tècnica artística del collage– assemblatge. Tots els grups han mostrat un gran enginy i creativitat durant aquest procés artístic i han pogut conèixer diferents obres i artistes.

Una vegada finalitzada la reproducció, els alumnes han après a fer el comentari de l’obra d’art que han escollit, fent una contextualització històrica, descripció, anàlisi i interpretació del quadre. La última tasca ha consistit en posar-se a la pell de guies d’una galeria d’art. Cada equip ha enregistrat un vídeo que acompanyarà el visitant en la comprensió de l’obra.

L’últim esglaó serà el muntatge d’una galeria d’art. Els quadres seran exposats en un dels passadissos del nostre centre educatiu. Cada reproducció serà exposada juntament amb una fotografia del quadre original i un codi QR que enllaça al vídeo explicatiu de l’obra. Un experiència per gaudir amb tots els sentits de l’art i la història.

A través dels següents codis QR, hi podem veure tots els treballs realitzats per l’alumnat i els vídeos que aquests han realitzat sobre l’obra i el seu autor:

3r ESO B      3r ESO A        2n ESO