P3 P4 P5 ÀMBIT CIENTÍFIC. El poder dels imants. Dimecres 27 de maig.
| OBJECTIU: Experimentar amb l’atracció magnètica.
DATA ORIENTATIVA DE LLIURAMET: 3 de juny. |
Hola famílies!
Com esteu?
Amb aquesta proposta d’experimentació els nens i nenes podran desenvolupar estratègies de raonament i podran fer hipòtesis ( fer-se preguntes sobre el que pot passar)
Avui va d’imants, primer, pensem a un podem trobar imants a casa?
N’heu trobat? I tant, gairebé tothom en té a la nevera!!
Som-hi! Experimentar amb imants és com fer màgia.
Quan tinguem els imants podem anar fent hipòtesis del que pot passar i anar comprovant.
●Que fan quan els acostem?
●Què passarà, si apropem un imant la fusta, al plàstic, a un metall..
●Posem uns quants elements de diferents materials, què passarà si posem l’imant al damunt sense tocar res?
●Agafarem una tapa d’una capsa, hi posarem elements metàl·lics i per sota hi anirem passant l’imant, què passa?
●Posarem una clau, clips i d’altres objectes dins d’una ampolleta d’aigua, i anem passat l’imant per l’ampolla, què passa?
●També podrem posar objectes de metall, plàstic, fusta dins d’una safata amb aigua, i posem l’imant al damunt sense tocar, què passa?
Quan acabem d’experimentar,
A P3 farem dos grups d’ elements:
Els que són magnètics que vol dir que s’han enganxat amb l’imant i atrauen els objectes metàl·lics i un altre grup que no els atrau.
- A P4 i P5 farem una graella ÉS MAGNÈTIC?
Amb dues columnes SI, NO
A la columna de “SI” anirem escrivint els elements que si atrau l’iman i a la columna de “NO” els que no s’enganxen.
Aquí teniu un àlbum per posar les vostres fotos, vídeos i escrits de les activitats:

