Dia de la ciència

El passat divendres dia 19 de novembre vam celebrar el dia de la ciència a l’IE Montagut. Tot l’alumnat va poder participar de diverses activitats relacionades amb les matemàtiques, les ciències i la tecnologia.

Els més petits d’educació infantil van ser espectadors de dos experiments sorprenents i d’una divertida mostra de robòtica, realitzada per l’alumnat de tercer d’ESO. Es van adonar de l’existència de la pressió atmosfèrica i també de com un aliment com la col llombarda podia servir com a indicador de l’acidesa o la basicitat d’un producte. Els infants van veure com una espelma s’apagava sola i l’aigua es movia sense que ningú la toqués! I com una llimonada es tornava de color rosa en abocar-hi una poció feta amb col màgica! I per acabar, van poder gaudir d’uns tallers de robòtica en què van aprendre curiositats dels continents, van fer de discjòqueis i també de pianistes!! Un petit gran intercanvi que va escurçar distàncies entre adolescents i infants, ple de preguntes, sorpreses i rialles.

Mentre tot això passava, l’alumnat de primer d’ESO rebia a l’alumnat de primer, segon i tercer de primària al pati de l’Institut per oferir-los diversos tallers científics, com ara: identificació de minerals, construcció d’una làmpada de lava, simulació d’un volcà, propietats dels polímers, fluïd no newtonià, demostració de la pressió atmosfèrica…i també alguns jocs i trucs matemàtics.

Després d’esmorzar, primer i tercer d’ESO van participar a una gimcana científica al Parc de Colomers i a Can Ratés, respectivament, on van poder demostrar coneixements i habilitats científiques, matemàtiques i tecnològiques. L’alumnat de segon d’ESO, mentrestant, oferia tallers a l’alumnat de quart, cinquè i sisè de primària, que va poder preparar una columna de densitat, observar el comportament d’un indicador de pH natural, preparar un capuccino molt especial fet amb clara d’ou i diòxid de carboni, dur a terme reaccions químiques àcid-base, participar en un circuit sensorial o foradar un globus sense rebentar-lo, entre d’altres activitats.

Tots plegats vam viure alguns nervis i vam haver de fer un gran esforç perquè tot sortís bé, però també vam sentir molta satisfacció.

Moltes gràcies a tots per haver fet possible un dia de la ciència interessant, compartit i festiu!