Ciència al plat! – Projecte de 2n d’ESO

Aquesta darrera setmana, l’alumnat de 2ESO de l’IE Montagut ha estat investigant què hi ha darrera d’allò que mengem, des que es conrea l’aliment fins que arriba al nostre cos. Tot imaginant que eren els caps de cuina d’un hotel del nostre poble que havien d’atendre les necessitats dietètiques d’un client, han fet recerca dels orígens dels aliments, les reaccions químiques que ens permeten consumir-los, com presentar-los i els seus valors nutricionals, resseguint el camí de la planta a la panxa.

Tot va començar el dia 20 de novembre amb un missatge de l’Alba Adot de la fundació Alícia, que va ajudar a encendre l’espurna de la curiositat per iniciar aquest projecte.

I acabarà demà 30 de novembre, amb el retorn avaluatiu de la feina feta aquesta setmana tan intensa. Un retorn avaluatiu que farem a molts nivells – reflexió i autoavaluació de l’alumnat que introduiran a les seves carpetes d’aprenentatge, retorn de les qualificacions globals i parcials de les tasques avaluades, xerrades amb cada grup per aportar un retorn qualitatiu de les observacions fetes per part de docents i propostes de millora per aquest projecte per part de l’alumnat i el professorat.

Tot això per tancar el primer projecte en el nou format que hem proposat per aquest curs 2020-21. Enguany, per tal de permetre un millor aprofundiment en els temes tractats en els projectes, hem decidit apostar per fer-los intensius al llarg d’una setmana, substituint l’antic format de dues hores setmanals.

Els resultats els podeu jutjar vosaltres mateixos en el vídeo següent, en què els propis alumnes ens expliquen què fan:

Google Sites del Projecte: Ciència al plat!

Eugènia Massachs
Coord. Àmbit Lingüístic