La biblioteca del centre

Hola comunitat educativa, pares i mares, avis i avies, amics i amigues…,

En aquesta publicació hi ha una mostra del treball que fet a partir del Projecte Punt Edu i  la nostra biblioteca tal com l’anem fent entre tots.  Vam iniciar aquest projecte,  com tots sabeu, el curs 2011-2012 i encara ens falten moltes coses, però els pares estan col.laborant molt i ens regalen molts llibres i participen molt amb nosaltres.

De moment parlem de l’ús de: P3, P4, P5, 1er. I 2n. de l’ESO

ESPAIS DE LA BIBLIOTECA, ESPAI PER  A LA LECTURA I EL CONEIXEMENT PER AL GAUDI I L’ENTRETENIMENT.

1.- Aquí teniu el RACÓ D’INFANTIL. Angle més lluminós on hem disposat unes prestatgeries i unes tauletes  a l’alçada dels petits de P-3, P-4 i P-5. Hi van un cop a la setmana (una tarda) a llegir. Tant a l’aula com a la biblioteca van pares, avis i alumnes de l’ESO a contar-los històries, contes i fem teatre.

biblioteca (1)biblioteca (2)BIBLIOTECA P4-A 2012-2013 (1)BIBLIOTECA P4-A 2012-2013 (2)BIBLIOTECA P4-A 2012-2013 (6)

2.- Aquí tenim L’ESPAI de REVISTA, tenim l’equip de redacció de 1er. i 2on d’ESO (barrejats), ho fem en una d’optativa (dues hores). Posem totes les taules de la biblioteca juntes i discutim les notícies que porten, les que triaran per escriure-les i per què, les seves fonts… i després passem a l’aula d’informàtica a redactar-les.

Optativa RevistaOptativa RevistaOptativa RevistaOptativa RevistaOptativa Revista

3.- A la biblioteca fem LECTURA DE TEATRE en veu alta i després la representem al gimnàs, tenim una optativa de teatre que treballa el cos, l’expressió i la dicció. Al menys tres cops per curs, ho tenim dintre del Pla de lectura, del projecte d’expressió artística i animació lectora.

Obra de teatreLa tardor - Obre de teatreOptativa TeatreOptativa TeatreOptativa TeatreOptativa Teatre

4.- ESPAI PEL CINEMA. Aquest any hem fet una pel·lícula basada en “El rei Artur i els cavallers de la taula rodona”, prèviament la vam llegir en veu alta tots junts a la biblioteca,vam fer els diàlegs, la pre-producció, les gravacions i la post-producció. Ja la tenim penjada a la web.

Projecte Llegenda artúrica - Introducció de Rosa Sardà, directora del centreProjecte Llegenda artúrica 2012 - Rodatge making ofProjecte Llegenda artúrica 2012 - Rodatge exteriorsProjecte Llegenda artúrica - Tasques dels guionistesProjecte Llegenda artúrica- Presentació a les famíliesProjecte Llegenda artúrica- Presentació a les famílies

5.- Fem 1 hora de LECTURA A L’AULA, perquè hem donat prioritat a la lectura i dediquem part de l’horari a la lectura, així que una hora a la setmana els alumnes llegeixen a classe i expliquen les novel.les optatives o les que llegeixen per lliure durant 20′ per tal de donar-les a conèixer als seus companys/es. Això a 1er. i 2on i també a infantil s’utilitza aquests temps de lectura per a iniciar-los. Aquest espai és una AMPLIACIÓ de la biblioteca.

Animació lectoraAnimació lectoraAnimació lectoraAnimació lectoraAnimació lectora

6.- ESPAI PER A L’HORA DEL CONTE. Un cop al mes els alumnes de l’ESO expliquen contes als mes menuts, en el RACÓ D’INFANTIL, s’utilitzen altres espais que serveixin.

7.- ESPAI PER A CONFERÈNCIES. La biblioteca no és gaire gran però dóna molt de si, constantment l’estem transformant: apartem les taules vorejant les parets i fem una sala de conferències; com treballem per projectes, a cada projecte o treball globalitzat ens ve un o dos conferenciants: sobre ciències, tecnologia, art (literatura, plàstica…), mitjans de comunicació… ESPAI PER AL CONEIXEMENT (EXPERTS A LA BIBLIOTECA).

Carles Díaz, càmera en acció!Carles Díaz, càmera en acció!Carles Díaz, càmera en acció!Carles Díaz, càmera en acció!Conferència ADFConferència ADF

8.- ESPAI D’EXPOSICIONS ORALS DELS TREBALL GLOBALITZATS I DELS PROJECTES. Els alumnes fan exposicions orals després de cada treball i al final de cada PROJECTE TRIMESTRAL convidem els pares per a que escoltin els seus fills com a conferenciants, el lloc d’exposicions és la biblioteca.

9.- ESPAI DE PRÉSTEC I LECTURA (HORA DEL PATI). A l’hora dels patis, jo mateixa tinc les guàrdies posades per a poder fer el servei de préstec i que els i les alumnes es quedin a llegir. Aquest any hem fet una forta despesa (amb l’ajut del Puntedu) per a comprar tots els títols de lectures obligatòries i optatives de l’ESO. D’aquesta manera els alumnes tenen els llibres que necessiten i, ben organitzats, la majoria poden no haver de comprar els llibres. I pel que estic observant aquesta facilitat anima els alumnes a que facin més lectures. Altrament vam convidar els pares a regalar els llibres que tinguessin per casa per a nens/es de 3 a 16 anys i la resposta ha estat exemplar. Fa molt de goig veure els alumnes que arriben a la biblioteca amb una bossa amb els llibres que han llegit des que van a l’escola. Actualment tenim un servei quasi complet de lectura per als nostres alumnes.

10.- ESPAI D’EXPOSICIONS DE LLIBRES. Per Sant Jordi i per nadal, de moment, hem fet exposicions de llibres, entre els que tenim i els que ens deixa la biblioteca municipal que col.labora molt i molt bé. Malauradament no tinc fotos: l’any passat vam fer diversos homenatges: a Josep Pla, a Pere Calders, a Avel·lí Artís Gener, a Dickens, a Teresa Pàmies i a Cervantes

De moment, aquests són els usos i els espais que es van configurant a la nostra biblioteca, que és molt dinàmica i com la movem constantment, hem decidit que no sigui feixuga de mobles, hem comprat cadires plegables poc pesades i taules també poc pesades, de moment no n’hem rebut de la Generalitat, encara. Segur que aniran sortint més possibilitats per a la nostra biblioteca políglota i versàtil, animada i cada vegada més visitada.

Acceptem tots els suggeriments que ens doneu.

I no deixeu de visitar la web de la biblioteca

Maria Beneyto
Coordinadora de la biblioteca