Participació de les famílies al centre

El debat del nostre grup de treball

El passat dissabte l’equip directiu va assistir, en representació del centre, a la VI Jornada d’Educació de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. El nostre Institut Escola va ser convidat a explicar quina és la nostra visió de la participació i quines accions fem amb les famílies dels alumnes d’educació secundària.

Vam centrar la nostra aportació en tres aspectes: la informació a les famílies (institucional i personal), la seva participació (institucional i personal) i , finalment, la seva corresponsabilitat i compromís amb l’educació dels fills. La jornada va alternar espais generals i grups de debat, en què es van tractar els diferents àmbits de participació: els docents, les famílies i els alumnes.

Pensem que el primer pas és informar les famílies de tot el que fan i aprenen els seus fills i fer un esforç de transparència i de comunicació permanent. D’aquest coneixement, se’n pot derivar una participació responsable i, finalment, un compromís.

Aquesta és la presentació que va acompanyar la nostra exposició. Segur que vosaltres sabreu afegir-hi les paraules, amb tot el que coneixeu del centre.

Aprofitem aquesta comunicació per agrair sincerament la participació del les famílies al centre, fent “d’experts”, fent “de protagonistes” o de “públic/jurat”! Esperem seguir aprofundint en la participació i col·laboració mútua, tan necessària en un centre nou que aspira a millorar cada dia.

Ep, i confiem que en una altra ocasió puguem anar a explicar la participació de les famílies d’Educació Infantil, que també és formidable. 🙂