Parlem de política, no de les polítiques.

Com moltes ja sabeu fa uns dies, concretament el dia 10 de novembre (10N) es van proclamar eleccions, eleccions estatals*.

Gràcies als mitjans de comunicació vam poder permetre’ns estar informades de l’actualitat.

Nosaltres tenim 12 i 13 anys però creiem que les idees no tenen edat.

Hem fet una entrevista a tres alumnes de quart d’ESO, ja que recentment han fet un projecte sobre la democràcia i la participació.

Perquè us fiqueu una mica en context, el projecte dels de quart demoràcia i participació es tractava d’arribar a un consens mitjançant votacions. Una vegada estaven satisfetes amb els resultats van organitzar-se per tal de millorar (almenys intentar) certes zones del nostre centre.

A continuació us deixarem tan les preguntes com les respostes donades.

Preguntes i respostes donades pels tres alumnes de quart d’ESO.

• Creieu que el fet de proclamar més eleccions permet ser més democràtic?

No, perquè com més eleccions hi hagin voldrà dir que no es decideixen.  Si no es decideixen és igual les vegades que repeteixin les eleccions, mai arribaran a un consens.

• Després del Transversal “Democràcia i Participació” heu notat alguna diferència alhora de decidir alguna cosa? Quina?

La veritat és que no em notat cap diferència des del transversal fins ara.

• Creieu que està relacionat el Transversal “Democràcia i Participació”  amb l’actualitat?

Creiem que no, perquè comparat tal i com està el país actualment, hi ha hagut quatre eleccions en quatre anys.

• Si tornéssiu a votar canviaríeu alguna cosa respecte el producte final?

No, simplement haver treballat una mica més un dels productes.

• Quines dificultats heu tingut a l’hora de realitzar el producte?

Entre les dificultats tingudes dos d’elles són: que no ens posàvem d’acord a l’hora d’elaborar els productes. I que un dels rols no tenia la suficient informació per poder continuar la feina correctament.

Tornant a la política d’actualitat…. Vam tenir la sort de saber el recompte cap a la matinada, el qual va ser el següent:

Com podeu contemplar, es poden observar concretament tots els partits més coneguts, dels quals van ser més votats pels ciutadans i les ciutadanes.

I VOSALTRES QUÈ N’OPINEU?

REFLEXIÓ FINAL (OBJECTIVA)

Des del nostre punt de vista (alumnes de 2 ESO) potser us podem dir que no podem votar, és clar, però preguntar, informar-nos, qüestionar-nos, interessar-nos… sobre l’actualitat, això no ens ho treu ningú!