Les Vinyes amb l'educació pública!

soseducacióEls/les mestres i el professorat de l’Institut Escola Les Vinyes estem totalment en desacord amb les mesures que s’estan prenent en relació a l’educació. Creiem, però, que no són mesures que ens afecten exclusivament a nosaltres com a professionals de l’Educació, sinó que van molt més enllà, i que haurien de preocupar també, i molt, a tots els pares i mares, ja que incideixen directament en la situació actual de les famílies, i en el present i futur de tots els nens, nenes, nois i noies de la nostra societat.

Part del claustre de l’Institut Escola Les Vinyes s’ha afegit a la convocatòria de vaga. La resta, tot i tenir motius suficients per afegir-s’hi, ha decidit mostrar el seu descontentament fent, amb l’alumnat que assisteixi a l’Institut Escola, activitats de reflexió sobre la situació actual de l’escola pública a Catalunya.

Per tant, des del Claustre de l’Institut Escola demanem que l’alumnat que assisteixi al Centre avui, ho faci amb la samarreta groga, per a que se’ns vegi!

Recordeu que la LOMCE afectarà als vostres fills i filles perquè:

● Vol dividir l’alumnat a una edat molt precoç perquè parteix de la idea que les persones no podem millorar mitjançant l’educació i de què no tothom pot tenir els mateixos “talents”.
● Vol suprimir l’Educació per a la Ciutadania, la matèria que tracta dels drets i els deures de les persones i la convivència democràtica. En canvi permet la religió catòlica i l’ensenyament que separa nois i noies.
● Vol limitar l’ensenyament d’alguns sabers: les arts i la tecnologia són les matèries que perden més pes, i la llengua catalana deixa de ser troncal.
● Vol uniformitzar els coneixements mitjançant exàmens idèntics i simultanis que podran filtrar el nombre d’alumnes que van a batxillerat i a la universitat.
● Permetrà que els centres seleccionin alumnes en funció de la nota o d’altres motius, i no que les famílies seleccionin els centres.
● Les famílies, l’alumnat i els municipis deixaran de tenir pes en les decisions del centre, ja que els consells escolars deixen de ser òrgans de govern.
● Posa en perill la gratuïtat de l’educació mitjançant la imposició de taxes i la privatització.
● Es podrà separar l’alumnat en funció de la seva llengua. S’ esquerda el model d’immersió lingüística que des de fa més de 30 anys s’aplica amb èxit a Catalunya.