Excursió de final de curs de Les Vinyes

Divendres passat, grans i petits de l’Institut Escola Les Vinyes vam anar d’excursió al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac. Concretament, vam passar el dia pels entorns de la Casa Nova de l’Obac.

L'alumnat de 2n d'ESO a l'entorn de la Casa Nova de l'Obac.
L’alumnat de 2n d’ESO a l’entorn de la Casa Nova de l’Obac.

Els primers en arribar a l’indret van ser els ganàpies de l’ESO. Després d’esmorzar van començar a caminar: l’alumnat de 3r va pujar fins la torre de guaita i el pou de glaç, i 1r i 2n van fer una ruta circular pujant fins els Alts de la Pepa i acabant a l’Obac Vell. Tot i la calor, la gorra, la crema solar i, sobretot, l’aigua ens van facilitar l’excursió.

En segon lloc, van arribar les classes de””Els mags i les magues” i “Els planetes”, de 1r de primària. Carregats d’energia van fer l’excursió que els va fer passar per l’Obac Vell, el pou de glaç i fins arribar a la Font de la Portella.

Les classes d'els "Mags i les magues" i dels "Planetes" esmorzant, a l'Obac Vell.
Les classes d’els “Mags i les magues” i dels “Planetes” esmorzant, a l’Obac Vell.

I finalment, van arribar a la Casa Nova els més menuts de Les Vinyes: “Els cotxes”, “Els ratpenats”, “Els llops” i “Les serps”. Ben equipats contra la calor, van posar-se a la pell d’uns autèntics bandolers i van descobrir els misteris del bosc!

La classe dels "Ratpenats" en un moment de l'activitat de descoberta.
La classe dels “Ratpenats” en un moment de l’activitat de descoberta.

Després de les respectives activitats, ens vam tornar a trobar a l’era de la Casa Nova de l’Obac i padrins i fillols van fer uns quants jocs per acomiadar el curs.

padrins i fillols
La padrina i els seus dos fillols.

Amb la gana feta, vam dinar repartits per les zones amb ombra i ja es va fer l’hora d’anar a buscar els autocars. Així doncs, de forma esglaonada, vam anar tornant cap a Castellbisbal.

Ara ens toca encarar l’última setmana del curs escolar: acabar feines, tancar projectes i presentar-los a les famílies, assajar l’acte de final de curs dels més petits, preparar els àlbums, entregar els butlletins de notes… i un llarg etcètera que acabarà amb la festa de final de curs, organitzada per l’AMPA, el divendres 20 de juny al vespre. Esperem retorbar-nos tots plegats pe desitjar-nos un bon estiu! 😉