La castanyada, una gran festa gràcies a tothom!

El passat dijous dia 29 d’octubre els alumnes de l’optativa “Muntem la festa!” en col·laboració amb les optatives “Cant coral”, “Storytelling” i “Cuina sense fogons” vam organitzar uns actes per celebrar la Castanyada al centre. El pal de paller va ser una fira de tardor!

Fira de tardor

fira de tardor2
Fira de Trador

Tots els cursos i nivells passaven per la fira, muntada al pati petit, on podien gaudir de castanyes torrades per membres de l’AMPA, panellets cuinats pels alumnes de l’optativa de cuina, coques de tardor cuinades per alumnes de primària, i fruita tallada i preparada per alumnes de “Muntem la festa!”.

Per fer les coques es van tenir en compte les al·lèrgies i intoleràncies alimentàries, i per aquest motiu totes les coques eren sense gluten i amb ingredients propis de la temporada de l’any: pomes, taronges, ametlles , avellanes, etc. Coques que els alumnes de primària van preparar el dimecres a la tarda i vam guardar a la nevera de l’escola.  La Mar, la cuinera de l’escola, molt amablement ens les va coure a primera hora del dijous. Gràcies Mar!                                                                          A més a més de les parades, hi havia tot un seguit de jocs tradicionals organitzats pels nois i noies de l’ESO.

Per donar pas a altres grups a la fira i conduir l’alumnat al gimnàs del centre, alguns alumnes de “cant coral” van organitzar una xaranga  amb instruments de percussió i vent.

concert Castanyada
Concert al gimnàs

Un cop al gimnàs, els alumnes de l’optativa “Storytelling” projectaven un vídeo elaborat a classe.

I, finalment, els alumnes de Cant coral van oferir un petit concert a tots els cursos del centre. Gràcies per la música!

La decoració del centre va anar a càrrec dels alumnes d’Infantil i Primària amb la col·laboració dels de l’optativa.

Els alumnes de quart d’ESO, per finançar el viatge de fi de curs, van vendre coques a la tarda, fetes per ells mateixos.

A la tarda els més petits de l’Institut-Escola van rebre la visita de la iaia castanyera, li van cantar cançons, van ballar i es van fer fotos amb ella. Agraïm que, un cop més, aquest personatge tan “tardoral” hagi pogut venir a visitar-nos.

La Castanyera ens ha visitat!

En fi, una festa amb la participació de tothom i la inestimable col·laboració de l’AMPA, com sempre, al peu del canó o del fogó! 🙂  Gràcies AMPA!

1. Retroenllaç: Bon Nadal i feliç Any Nou 2016 | Institut-Escola Les Vinyes