L’Aaron A participa als campionats estatals d’esquí de muntanya

A mitjans del mes de gener, del 14 al 17, es van celebrar els Campionats Estatals d’Esquí de Muntanya a l’estació d’esqui de Boí-Taüll (Alta Ribagorça). En aquests campionats hi participava el nostre alumne de 3r d’ESO Aaron A, i el seu germà Gael, exalumne del centre. L’Aaron ha passat per aquest campionats amb grans resultats.

De les 4 modalitats que s’havien de celebrar, sols es van poder disputar 3. El dijous es va celebrar la modalitat de relleus on l’Aaron, conjuntament amb l’Ares T i l’Albert P, van quedar segons dels 12 equips participants, i amb la resta d’equips catalans van ocupar el top 4. El divendres es va haver d’anul·lar la prova de l’esprint degut a les fortes ventades d’entre 90 km/h i 100 km/h.

El dissabte es va realitzar la prova preferida de l’Aaron: la cursa individual. A diferència de les altres modalitats, a la individual, els aspectes tècnics tenen una mica menys d’importància i entra en joc la dosificació, ja que en una cursa d’una hora, si la dosificació no és bona, pots passar d’anar el primer a perdre moltes posicions en encarar una pujada. Per sort, l’Aaron va ser més llest que als relleus i va anar de menys a més i en l’última pujada va avançar dues posicions i això li va permetre aconseguir la segona posició.

El diumenge, darrer dia de la competició, es va celebrar la prova de vertical. En aquesta, la tècnica no hi té molt de pes i el que realment importa és tenir una bona estratègia. Des d’un principi, dos competidors madrilenys van agafar distància del grup més nombrós on hi anava el nostre alumne. L’Aaron va fer algun intent d’apropar-se a ells però quan veien que s’apropava, augmentaven el ritme i el mantenien a distància, el mateix que va aconseguir l’Aaron respecte el gran grup. Així, al final, amb un canvi de ritme, va poder apropar-se a ells i quedar tercer classificat a 12 segons del segon.

Felicitem a l’Aaron per la seva participació i l’èxit obtingut en aquest campionat aconseguint dues medalles de plata i una de bronze.