Projectes d’àmbits del 3r trimestre

1r ESO

Cienciaclip

En quina mesura el clima i el temps atmosfèric condicionen la nostra vida? En aquest projecte ens proposem comprendre quins factors tenen a veure amb el clima i amb el temps atmosfèric, i comprendre quina influència i de quines maneres afecten les nostres vides. Cada grup haurà de convertir aquest coneixement en un vídeo de divulgació científica de 3-5 minuts de durada en el que haurem de respondre de manera rigorosa i amena un tema d’investigació.

Microrelats engranats

L’objectiu d’aquest projecte és fer un mecanisme que representi un microrelat. Cada grup haurà d’escriure un microrelat, una història curta, que no ocupa més de mitja pàgina, que trenca amb els esquemes clàssics de com s’explica una història i, alhora, fer un mecanisme d’engranatges que il·lustri el tema, significat o concepte per exposar-lo públicament. Per arribar al producte final, els alumnes hauran de deixar escrites històries amb imaginació i creativitat i saber què es un mecanisme així com aprendre a ajustar engranatges.

Comença l’espectacle!

Si existeix una art “total”, aquesta és l’òpera, ja que conflueixen la música, el cant, la poesia, les arts plàstiques i, en ocasions, la dansa. Aquesta complexa alquímia fa que cada representació sigui un espectacle extraordinari on la vista, l’oïda, la imaginació i la sensibilitat del públic es posen en joc. Per altra banda, el teatre de titelles és un espectacle on les figures o ninots es mouen d’una manera que sembla que el seu moviment és autònom. En aquest projecte ens proposem desenvolupar un espectacle de titelles basat en una òpera que serà representat davant de les famílies, i on els ninots, el text i els decorats seran de creació pròpia.

2n d’ESO

D’on ha sortit aquest jersei?

Saps d’on ha sortit la roba que vesteixes? Si fessis una pila amb tota la roba que has utilitzat durant un any sabries dir on s’ha produit? O amb quins materials s’ha fabricat? En aquest projecte volem comprendre què passa al món perquè puguem vestir-nos. Al final del projecte haurem fet una pàgina web que expliqui el procés tèxtil i els efectes socioeconòmics i mediambientals d’aquesta industria, tant aquí com en altres llocs de producció. En paral·lel dissenyarem i farem un teixit amb les nostres mans utilitzant un teler.

El conte personalitzat

En aquest projecte els nois i noies hauran de crear un conte protagonitzat pels alumnes d’educació infantil i primàrial. Aquest conte s’ha de presentar en format “scrapbook”. L’objectiu final és que l’alumnat interactuï amb alumnes més petits del centre, faci una activitat amb ells per a conèixer els seus protagonistes i després, a l’aula, treballin el text narratiu. A més a més, hauran de ser creatius per lliurar el conte en un format scrapbook.

Digues-me com parles i et diré d’on vens!

Alguna vegada heu pensat quants dialectes es parlen a Catalunya? I a Espanya? I a Amèrica Central? I a Amèrica del Sud? I als països de parla anglesa? L’objectiu d’aquest projecte és apropar-se als diferents dialectes per conèixer les seves característiques i apreciar la seva riquesa cultural. Aquest estudi es realitzarà a partir de l’anàlisi de diferents entrevistes elaborades. Escolliran una llengua o un dialecte i el dibuixaran geogràficament. Posaran en pràctica la dificultat d’haver de canviar de dialecte reproduint una escena teatral en un dialecte diferent al que utilitzen a diari.

3r d’ESO

xyz – stars

Es proposa als alumnes elaborar una exposició sobre astronomia, basada en maquetes de les constel·lacions en tres dimensions, amb l’objectiu de trencar la concepció errònia que les estrelles es troben totes a la mateixa distància, formant una cúpula i fer que l’alumnat percebi la profunditat de l’Univers i la diversitat d’estrelles que el formen. Cada grup de 4 alumnes tria una constel·lació i elabora diversos productes relacionats (maqueta, pòster i vídeo del making-off). Finalment organitzen l’exposició per a les famílies.

Rhythm and poetry

En aquest projecte us volem proposar la creació d’un rap. Per a fer-ho mirarem d’endinsar-nos en la natura d’aquest gènere musical i treballarem els diferents tipus de rimes, recursos literaris i alguns secrets de la composició musical i poètica. Tot, amb la intenció de què les vostres creacions parlin de vosaltres i del que veieu quan mireu el món i ho facin des des llenguatge del ritme i la poesia (RAP). Haureu també de crear un producte associat a aquesta creació: podeu gravar un videoclip, una coreografia, encarregar-se del disseny i l’edició de l’àlbum que crearem entre tots i totes…

El renaixement d’un mite. Vols ser protagonista?

Aquest projecte pretén fer-vos una aproximació i sensibilització envers l’art del Renaixement. Per fer-ho aprendrem, per una banda a representar artísticament el mite a través de la reinterpretació gràfica (dibuix, pintura, collage, infografia,…). I per altra banda, fareu una posada en escena, en grup, per enregistrar una fotografia. Podreu donar una interpretació personalitzada a cada obra d’art.

4t d’ESO

Box with Witbox

En aquest projecte cada grup de treball haurà de dissenyar i imprimir un recipient (un envàs) amb la impressora 3D WitBox. L’envàs haurà de complir unes determinades condicions i haurà d’optimitzar la superfície del recipient a partir d’un volum determinat.

Book tràiler: Inspira a llegir!

Es crea aquest projecte amb l’objectiu d’estimular la creació artística de booktràilers com una manera de fomentar l’interès per la lectura. Es valorarà l’originalitat i la qualitat dels vídeos. Es podrà fer en castellà o en català, en funció de la llengua de la novel·la elegida. Cada alumne o grup d’alumnes crearà un booktràiler a partir del llibre que han escollit. D’aquesta manera, treballarem la comprensió oral i escrita, l’expressió escrita i el llenguatge audiovisual. L’objectiu és engrescar a tothom a llegir qualsevol gènere i transmetre el gust per la lectura.

Wars

Guerra és una lluita armada entre dos, grups organitzats i disposats a fer ús de la força per a mantenir el seu poder causant la mort de milers d’éssers humans. Des de 1990, s’han produït més de 90 guerres a 70 països. Aquestes guerres han posat fi a la vida de gairebé 6 milions de persones. Una de les característiques principals dels conflictes actuals és que les víctimes són en un 90% població civil. En aquest projecte aprofundirem sobre aquests aspectes i ho traduirem en un producte final.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>