Comunicat de l'Ajuntament i les direccions dels centres educatius de Castellbisbal

Escoles Castellbisbal

Comunicat de l’Ajuntament i les direccions dels centres educatius de Castellbisbal

El passat 6 de novembre el Director General dels Serveis Territorials d’Ensenyament del Vallès Occidental, Sr. Lluis Baulenas, en una reunió amb les direccions dels Centres i l’Ajuntament de Castellbisbal, va comunicar que, degut a la baixa natalitat en el municipi, es volia tancar una línia de P3 a Castellbisbal. El tancament d’aquesta línia afectaria l’Institut Escola Les Vinyes que, de cara al curs 2014-2015 no oferiria places a nou alumnat de P3, garantint però la continuïtat dels alumnes ja matriculats al centre.

El Consell Escolar Municipal en un acord del dia 25 de juny passat, va decidir que, en cas de mancança d’alumnes, es demanaria a Serveis Territorials del Vallès Occidental que els grups de P3 es repartissin entre tots els Centres del municipi, de manera que almenys s’oferís una línia educativa a cada escola. Aquest acord va ser ratificat posteriorment pel Ple Municipal.

Així doncs, en defensa dels acords del municipi, del dret de les famílies a l’elecció de centre, i el dret a l’escolarització en el mateix centre dels germans, s’ha decidit emprendre les accions que convinguin per tal de reconduir la situació en benefici de tothom i, molt especialment, de les famílies i llurs infants.

És per això, que l’Ajuntament i les direccions dels centres educatius públics del municipi fan seu aquest comunicat i adopten el compromís de treballar plegats per tal de garantir la continuïtat del grup de P3 a totes les escoles de Castellbisbal, i per a treballar per una solució global i duradora que mantingui la qualitat educativa del nostre municipi.

Per últim informem també que, en la reunió citada anteriorment, el Sr. Lluís Baulenas va comunicar que, accedint a la petició del Consell Escolar Municipal de modificació del mapa escolar de zonificació, el nostre municipi passa a ser una zona única. Aquesta és doncs una bona notícia, ja que permetrà que totes les famílies, valorant el projecte de cada Centre, puguin escollir l’escola on volen portar els seus fills i filles, sempre que hi hagi places disponibles.

Dolors Conde – Alcaldessa i regidora d’Educació
M. Àngels Fuentes – Directora Escola Els Arenys
Júlia Martínez – Directora Escola Benviure
Neus Cardona – Directora Escola Montserrat