ESPAI DE FILOSOFIA A P4

Els espais són una oportunitat única per aprendre i compartir conjuntament. El grup reduït i les activitats plantejades fan desenvolupar les relacions conceptuals, el nostre esperit més crític i la nostra mirada cap a nous aprenentatges.

A l´hora dels espais portem a terme diferents àrees, però una d´elles és la comunicació i llenguatges a través del projecte de Filosofia 3/18 a l´aula.  En petit grup i en rotllana, amb una espelma i juntament amb la nostra amiga Fadafilo comença la sessió de filosofia. Creant així un espai íntim on reflexionar i comunicar allò que sentim des del cor, ja que això permet actuar des de l´essència de cadascú. De fet, mai deixa de sorprendre la capacitat que tenen les nenes i els nens per poder posar-se en situació de pensar i dialogar sobre temes que els toquen molt de prop i d´altres que són més tabú. Hem realitzat activitats relacionades amb la memòria visual i espacial i la sensibilitat emocional a través de pintors i encetarem l’experimentació i la formulació d’hipòtesis aviat.

Les sessions comencen  sempre amb una pregunta i d´aquí van sorgint d´altres. Entre totes les aportacions el tema va creixent i si cal, la mestra va formulant més preguntes per poder complementar encara més el tema,  a partir de la literatura, l´art, el joc i l’experimentació.

Per finalitzar, l´infant s´auto regula  a través de dues imatges -mar en calma i mar en tempesta- les quals porten a poder expressar les sensacions viscudes i el treball realitzat. Expressen com se senten,  si en mar en calma -tranquil- o en mar tempestuós -nerviós-. D´aquesta manera  les nenes i els nens comencen a posar paraules a través de com se senten i sobretot, com s´han trobat durant la sessió.

Espai filosofia pirates i pallassos