ESPAI DE BOSC

Durant aquest curs tots/es els/les alumnes de tercer estem fent petites sortides properes a l’escola per conèixer i fer actuacions sobre el nostre entorn més proper.

A partir dels projectes d’aula ha sorgit l’interès per part dels alumnes de saber més sobre el tema de la contaminació concretament en el tema dels microplàstics.

Aquesta setmana  els dos grups hem sortit amb l’objectiu de fer una acció de neteja i recollida dels diferents tipus de residus que hem trobat en llocs molt propers a l’escola. El nostre treball de camp s’ha dut a terme al parc, al bosquet o prop de la riera que trobem pròxima a la carretera.

Inicialment ens hem repartit en petits grups de treball amb l’equipament necessari per fer la recollida. Cada grup ha estat l’encarregat d’un tipus de residu, com per exemple: els plàstics, els metalls, el cartró/ paper, el rebuig… Quan hem finalitzat, hem conversat sobre els tipus de deixalles més abundants, sobre la seva classificació i quins són els motius que fan que en alguns indrets trobem una quantitat més elevada de brossa.

Tot l’alumnat de tercer s’ha involucrat molt positivament durant tota la sortida. S’han fet preguntes, i de mica en mica comencen a fer qüestionar-se i fer reflexions sobre el seu entorn.

Tot el que hem fet durant la sortida ens obrirà la possibilitat de seguir conversant i obrir mirades i consciències a partir de la nostra experiència.

Fotos de la recollida de brossa de 3r