JA TENIM DELEGATS I DELEGADES D’AULA!

Aquesta setmana hem escollit els delegats i delegades d’aula. Inicialment ens hem plantejat qui volia presentar- se al càrrec. Seguidament hem donat un temps de reflexió perquè tots els i les alumnes interessats/des tinguessin un espai per reflexionar i exposar-nos a la resta del cada grup els motius per els quals volien ser delegats/des. De forma  consensuada molts d’ells/es tenen el desig d’assumir aquesta responsabilitat per viure l’experiència, per tenir cura del grup així com  de les relacions interpersonals que s’estableixen i finalment  per fer propostes i canvis que poden tenir una major o menor repercussió a nivell d’aula i d’escola.

Després d’escoltar a tots els candidats/es els propis companys/es han posat a prova els candidats/es amb supòsits i preguntes sobre diferents temes que han posat a prova les capacitats de debat, de cerca de solucions, de realització de propostes i de lideratge de cadascun/a d’ells/es. A continuació hem procedit a fer les  votacions. Cada nen/a ha pogut votar els seus candidats/es de forma confidencial, evitant així les preferències d’un nombre elevat d’alumnes pels seus  amics o amigues dins del grup. Tot seguit hem fet el recompte de vots. Arribats a aquest punt ha sorgit molta alegria, felicitacions i entusiasme però paral·lelament hem tingut i han sorgit decepcions per part d’alguns dels companys/es que no han obtingut el major nombre de vots. D’aquest fet ha sorgit la necessitat de valorar i parlar sobre els resultats, especialment d’aquelles conclusions que podem obtenir i ajuden a reforçar la cohesió i el creixement del grup. També s’ha fet un especial èmfasi al tema de les expectatives, doncs és molt habitual  que tots/es  inicialment ens en generem unes i moltes vegades el resultat no és l’esperat o desitjat i això pot generar algunes decepcions que cal acompanyar i cuidar.

Finalment i després de tot el procés volem felicitar a tots/es els/les  alumnes que us heu presentat i heu ajudat a construir un debat ric i plural en els grups de cinquè. Els delegats i delegades per aquest curs  són: la Tanit i en Marc a 5è A i la Nina i l’Arnau a 5è B.

Enhorabona!!

5è A FOTOS