TORNEM A LA TORDERA

Dijous dia 20 d’octubre, tot l’alumnat de 4t acompanyat dels tutors van anar al riu, a l’alçada del Molí del Pedrenyal, per portar a terme l’activitat “Tornem a la Tordera” guiada per la Gemma i l’Èric, educadors mediambientals de “Aprèn. Serveis mediambientals“.

Els educadors van venir a l’escola i a les 9 del matí vam marxar cap al riu. Durant el camí ens van anar explicant com l’activitat de l’ésser humà ha provocat canvis en l’entorn que han trencat en major o menor mesura l’equilibri ambiental. Fent conversa hem reflexionat com aquests canvis han afectat a les diferents espècies animals i vegetals.

Un cop vam arribar a la zona del molí vam fer una aturada per esmorzar. Més tard, vam començar la recerca d’espècies animals a la vora del riu per tal de poder determinar quin és el seu estat de salut. Els animals que es poden trobar en aquest entorn aquàtic estan considerats bioindicadors, ja que el fet de trobar un tipus o un altre d’espècies animals indica el grau de concentració d’agents contaminants, donat que hi ha espècies sensibles que no poden viure si la contaminació és elevada.

Va ser un matí agradable i vam gaudir molt de poder portar a terme la classe de medi a l’aire lliure, així com entrar en contacte directe amb els continguts que estem treballant i que lliguen amb el projecte del grup de 4t B, la classe dels animals: diferents tipus d’hàbitat, ecosistemes i equilibri ambiental, respecte i cura de l’entorn.