Al llarg del què portem de curs els dimarts al matí, hem anat realitzant diferents activitats de traç.
Pensem que és interessant que els nens i nenes vagin prenent consciència dels moviments que van realitzant i de la direcció que fan amb el traç.
Les activitats sempre les presentem de manera vivencial amb el propi cos, després realitzem el traç amb diferents materials de l’aula o del pati i acabem finalment plasmant el traç en format paper, ja sigui en gran grup i/o de forma individual.
Els nens i nenes durant l’etapa d’educació infantil van madurant progressivament en la coordinació mà ull, la qual es va definint lateralment i va desenvolupant la funció simbòlica de l’escriptura. Amb aquestes activitats iniciem els nens i nenes en els inicis de la funció simbòlica d’escriure.
Pel què fa la plàstica l’entenem com una part del llenguatge dels infants, per aquest motiu un dia a la tarda la dediquem a realitzar activitats de plàstica. Amb això no volem dir que en altres estones de les setmana no en realitzem.
L’educació artística serveix per comunicar i desenvolupar les seves capacitats d’expressió on manifesta fets, vivències, expressa idees emocions i sentiments. És per això que oferim propostes que els ajudin a desenvolupar-se i expressar situacions del món que l’envolta.