LLENGUATGE ORAL I ESCRIT
Durant el Cicle Inicial, l’objectiu respecte el codi escrit és aconseguir que els nens i nenes assoleixin un domini que els permeti llegir i escriure amb soltesa, entenent que la motivació és indispensable.
Al Cicle Mitjà, l’objectiu és consolidar aquest domini del llenguatge i, a més, analitzar-lo i estudiar-lo, entenent les relacions que estableixen les paraules entre elles.
D’altra banda, l’ortografia i la seva normativa s’assenten en un moment que els nens i nenes accepten millor les normes i les viuen com una manera positiva de regular les relacions.
ACTIVITATS SETMANALS PER POTENCIAR LA LECTURA
· LECTURA MATINAL: Iniciem la jornada escolar amb un llibre entre les mans i recomanem als companys aquells que ens han agradat més. · LECTURA EN VEU ALTA: Un dia a la setmana, a les 8.30, hem llegit en veu alta “Un cargol fabufantàstic”. La lectura en veu alta afavoreix la capacitat d’atenció i proporciona habilitats importants com el ritme i l’entonació. Tanmateix ens permet conèixer el significat de noves paraules. El proper trimestre començarem un nou llibre. Esperem que els agradi tant com el d’aquest trimestre. |
ACTIVITATS SETMANALS PER MILLORAR L’ESCRIPTURA
· LLIBRETA DE NOTÍCIES: Composició de texts a partir de vivències pròpies, durant el cap de setmana o a l’escola. · DICTAT PREPARAT: Activitat que afavoreix l’ús de l’ortografia a partir de models correctes que ajuden a fixar les bones pràctiques. · LLISTATS DE DÍGRAFS PENJATS A LA CLASSE: Activitat que contribueix a parar atenció a aquelles paraules que contenen dígrafs, com si fessim col·leccions de paraules que els contenen. |
o ESPAIS DE LLENGUA ORAL: Cada dijous a la tarda, amb el suport de la mestra d’Educació Especial, dels dos grups de 3r hem fet tres grups fixes (16-17 alumnes), amb l’objectiu de desenvolupar activitats per millorar l’expressió oral: petites dramatitzacions, exercicis d’expressió corporal, treball de la veu,…
o ESPAIS DE LLENGUA ESCRITA: També setmanalment hem ofert diferents propostes més lúdiques. Cada nen/a ha pogut triar l’activitat a realitzar: • ORDRE ALFABÈTIC • SEPARACIÓ DE SÍL·LABES • CONSTRUCCIÓ D’HISTÒRIES • DICTATS MUTS • VERITAT O MENTIDA |
REPÀS DE LES NOCIONS GRAMATICALS
INTRODUIDES A 2n: · EL NOM I L’ADJECTIU: Gènere: masculí i femení Nombre: singular i plural Contraris · TIPUS DE NOMS: COMUNS I PROPIS (ús de majúscules) |