A la classe de 6è B va sorgir la inquietud de saber més sobre els animals en perill d’extinció. Per fer-ho hi havia diferents punts de vista:
- Segons la zoologia: estudiant espècie per espècie.
- Segons l’ecologia: fent una visió més global que no estudia les espècies separadament sinó els ecosistemes.
Aquest segon punt de vista era més nou i va implicar saber primer que volia dir un ecosistema. Aquesta és la definició que vam trobar:
“Un ecosistema consta de moltes espècies relacionades entre si i alhora amb el medi en què viuen. Quan diem medi, ens referim a les condicions ambientals, és a dir, la temperatura, la humitat, el relleu, el tipus de roques, etc. A causa de l’estructura de la Terra, formada per mars, illes i continents, i de la gran varietat de climes, hi ha una gran quantitat d’ecosistemes. És per això que els ecosistemes semblants s’agrupen en biomes.”
I de sobte ens van aparèixer els diferents tipus de bioma: el glaç permanent, la tundra, la taigà, les estepes, els boscos caducifolis, les laurisilves, els boscos mediterranis, els deserts, les sabanes i les selves equatorials.
Per parelles vam començar a estudiar cada un d’aquests biomes, la informació es va recollir en un document de drive, i per últim es va fer una presentació oral a la classe.
Aquí hi ha una petita mostra representativa: