Dia de la Pau i la No Violència

Els dies 3 i 4 de febrer el nostre centre, l’Institut Escola El Perelló, en commemoració del Dia de la Pau i la No Violència, durà a terme activitats diverses de conscienciació i convivència a totes les comunitats educatives organitzades per l’àmbit social.

Durant tota la setmana, des de les tutories, s’han realitzat tasques enfocades a fer conèixer la importància de la jornada i a reflexionar sobre els diferents conceptes relacionats amb la mateixa.

El dia 3 de febrer faran sortides per comunitats: els joves a les platges de Santa Llúcia i Morro de Gos, els grans a la Torre dels Moros, els mitjans a l’ermita de Sant Cristòfol i els petits al Coll de les forques.

El dia de la sortida, un cop s’arribi als diferents indrets als quals s’ha fet esment, cada comunitat portarà a terme diferents propostes enfocades a consolidar els aprenentatges treballats al llarg de la setmana.

La Comunitat de Joves, abans de sortir, de 8 a 9 h, realitzaran activitats a l’aula: “Els missatges de Pau”, classes de ioga… Un cop arribats a la platja, cap a les 10.30 h, tindran una estona de lleure per esmorzar i després es penjaran “Els missatges de pau” en un cordill, es faran fotografies i posteriorment es retornaran al centre per decorar els nostres passadissos. També es farà una producció artística de Landart amb elements de la natura i recollida de brossa. Cap a la 13 h es tornarà al centre per tal d’arribar a les 14.30 h.

Pel que fa a la Comunitat de Grans, un cop arribats a la Torre dels Moros, faran una sessió de relaxació, elaboraran produccions artístiques amb la tècnica de Landart, tindran una estona per esmorzar i de lleure per gaudir de la natura i, finalment, abans de tornar al centre, reflexionaran en grup al voltant de frases sobre la Pau.

La Comunitat de Mitjans, encaminaran la sortida cap a l’ermita Sant Cristòfol on recolliran elements de la natura per fer mandales amb Landart, seguidament cada nivell escriurà una lletra de la paraula PAU també amb material de la natura, esmorzaran i, per acabar, gaudiran d’una sessió de mindfullness.

La Comunitat de Petits aniran al Coll de les Forques, on es farà una breu explicació de la Guerra dels Segadors i el monument que hi ha erigit, es reflexionarà sobre el lema “No juguem a guerra, la guerra no és un joc”, faran les lletres de la paraula PAU amb el cos dels infants per fer unes fotografies i, després d’esmorzar, una sessió de ioga infantil.

L’endemà, el divendres dia 4, l’organitzarà el nostre alumnat de Batxillerat. De 10 a 11 h totes les comunitats faran una activitat conjunta. Es representarà un símbol de la pau al camp de futbol amb tots els grups-classe i es col·locarà una pancarta feta pel grup de 1r de Batx. Un cop tothom estigui situat al lloc corresponent, es farà una fotografia aèria amb un dron.

“LA PAU ÉS COM L’O2”

Des de la comissió d’Escola Verda  i per suggeriment de l’alumnat de 1rESO-B, s’ha proposat fer una acció de recollida de brossa (amb guants) per la promoció d’una “pau verda” (Greenpeace).

Recordar a les famílies que l’alumnat ha de venir al centre amb l’esmorzar i aigua. D’altra banda han d’anar vestits còmodes, amb el calçat adient així com amb gorra, protecció solar i mascareta.