Normes i funcionament

ENTRADES I SORTIDES

● L’alumnat que no es trobi bé podrà trucar a casa per avisar les famílies. Caldrà que els vinguin a buscar a l’institut, en cap cas podran marxar sols.

● L’alumnat de tercer i quart d’ESO podrà marxar amb el permís corresponent de les famílies per anar a una visita mèdica o a fer gestions legals.

● L’alumnat de primer i segon d’ESO no podrà sortir sols del centre en hores lectives per cap concepte.

Educació infantil Educació primària ESO i batxillerat

P3 i P4: Porta carrer Tissó
L’alumnat entrarà acompanyat de les famílies fins a la porta de l’aula.
Les famílies els passaran a buscar a les 16:25 també a les aules tot i que la porta d’infantil s’obrirà a les 16:20.

P5: Porta carrer Tissó
L’alumnat entrarà acompanyat de les famílies fins al porxo on la mestra de P5 els recollirà per portar-los a l’aula.
Les famílies recolliran els infants de P5 al mateix porxo a les 16:25 tot i que la porta s’obrirà a les 16:20.

L’alumnat de primària entrarà a les 9:00 i sortirà a les 16:30 puntualment per la porta del carrer Molí.
Les famílies de 1r a 6è han de recollir els alumnes a la porta del carrer Molí.

En cap cas els alumnes poden marxar sols, només podran fer-ho els alumnes de 6è amb autorització prèvia de les seves famílies o tutors.

La porta d’entrada a l’institut s’obrirà per a l’alumnat a les 7:55 i a partir de les 8:05 les entrades es consideraran retard. Es comunicarà a les famílies els casos de retard reiterat dels seus fills i filles i es prendran les mesures disciplinàries corresponents.

No podrà sortir cap alumne/a del centre en horari lectiu, sense l’autorització escrita materna o paterna i amb el vistiplau del professorat de guàrdia. L’alumnat de primer i segon d’ESO només podrà marxar acompanyat d’un adult.

Les sortides de l'alumnat del centre, en horari lectiu, s'anotaran al registre de sortides que es portarà des de consergeria, prèviament signat pel professor de guàrdia.

PUNTUALITAT

A més d’un valor és una necessitat, sobretot a les entrades i les sortides. De la manca de puntualitat els qui més se’n ressenten són els alumnes.

Demanem la màxima puntualitat a les entrades, per tal que no es vegi alterat el normal funcionament de les classes, alhora que també a les sortides de l’escola preguem a totes les famílies la màxima puntualitat en la recollida dels seus fills/-es.

El Pla Integral per a la Millora de l’Escolarització i el Tractament de l’Absentisme Escolar a la ciutat de Barcelona contempla la impuntualitat a primera hora del matí o de la tarda com a absentisme intermitent.

Tant al matí com a la tarda, les portes es tancaran 5 minuts després de l'horari d’entrada i sortida dels vostres fills i filles.

En casos de manca de puntualitat, s’haurà d’entrar per la porta del carrer Molí i el personal de consergeria farà signar l’adult acompanyant, o l’alumne/a, si ha vingut sol/a, amb hora d’arribada i raó del retard.

ASSISTÈNCIA AL CENTRE

L’assistència és obligatòria per a tot l’alumnat matriculat al centre.
Cal que les famílies comuniquin les faltes d’assistència dels seus fills o filles presencialment, per telèfon, per correu electrònic o a través de l’agenda.
El control d’assistència informatitzat es durà a terme a través del programa Dinantia.
A primera hora del matí, es comuniquen les absències de tot l’alumnat d’ESO i Batxillerat als pares o tutors legals a través de l’app de Dinantia (SMS). És important que totes les famílies hi tinguin accés.
Els tutors/es controlaran les faltes d’assistència i les oportunes justificacions i en donaran coneixement periòdicament als pares o tutors legals, tant a través del butlletí de qualificacions (trimestral) com a les entrevistes personals (mínim una per curs). Els tutors/es comptem amb el suport de la TIS.
A efectes acadèmics únicament tindran la consideració de faltes justificades les següents:

● Malalties i visites mèdiques, degudament documentades.
● Força major (avaries en el transport públic...).
● Circumstàncies personals i familiars que facin inexcusable la presència de l’alumne (defunció d’un familiar...).

Segons la seva periodicitat es consideren, legalment, diferents tipus d’absentisme. Així doncs, s’aplicarà el protocol d’absentisme quan sigui necessari.

MALALTIES

Les malalties contagioses (conjuntivitis, varicel·la...) i infeccions de polls han de ser comunicades al tutor/a, i caldrà que l'alumne/a torni a l'escola totalment restablert i, en el cas de polls, amb el tractament fet. Recordem que l’alumnat amb febre no ha d’assistir a l’escola.

Si un alumne/a està seguint un tractament mèdic, cal que previngueu les preses de la medicació. Si l’alumne/a es queda al menjador i cal administrar-li una dosi, aquesta cal acompanyar-la de la recepta mèdica, on consti el nom de l’alumne/a i la pauta d’administració, a més d’un escrit on es demana i s’autoritza al personal del centre per a la seva administració.

Quan un alumne/a es trobi malament o tingui febre es trucarà a la família perquè el recullin a consergeria.

MATERIAL D'ÚS PERSONAL: LLIBRES DE TEXT I AGENDA

Les llistes dels llibres de text que es faran servir durant el curs acadèmic estan al tauler d’anuncis del centre i a la pàgina web del centre. Tot l’alumnat ha de tenir els llibres de text que es demanen i conservar-los en bon estat.

L’alumnat ha de tenir obligatòriament l’agenda escolar proporcionada pel centre. L’agenda escolar és una eina de treball i haurà d’estar sempre en bones condicions. No es permetrà que hi hagi cap agenda decorada amb escrits que no es refereixin a treball escolar o que no siguin comunicacions entre professorat, família i alumnat. No s’admetrà que ningú n’arrenqui fulls. L’alumnat té l’obligació de portar l’agenda i lliurar-la a qualsevol professor o professora que li demani l’agenda.

Quan l’ús de l’agenda sigui incorrecte, l’alumne/a n’haurà de comprar una de nova.

MATERIAL DE PRÉSTEC: LLIBRES I ORDINADORS

Els llibres i ordinadors que proporciona el centre són de préstec. En cap cas es poden portar a casa sense el consentiment del professor corresponent.

Els alumnes de 3r, 4t d'ESO i batxillerat poden fer ús del portàtil a casa si ho necessiten per l'estudi o tasques acadèmiques. En aquest cas, caldrà retornar-los en perfecte estat el mes de juny.

La pèrdua o mal ús del material de préstec comporta abonar-ne l’import.

MATERIAL I ESPAIS COMUNS

L’Institut Escola El Molí és un centre que es finança amb fons públics i, per tant, el seu manteniment és responsabilitat de tots i cadascun de nosaltres.

És un deure de tots i totes fer un bon ús del material i dels espais del centre.

Dins dels espais comuns (aules, biblioteca, passadissos, lavabos, pati, etc.) caldrà que es respectin les normes de convivència del centre.

Cada grup es farà responsable de la seva aula i cada alumne/a del material que utilitzi, per tant, ho haurà de mantenir tot en bones condicions.

En cas que no sigui així, es prendran les mesures adients d’acord amb la normativa vigent. Així que es detecti un desperfecte a qualsevol espai del centre, cal avisar immediatament a consergeria.

Ús de material esportiu

No es pot entrar amb material esportiu de fora de l'institut escola (pilotes, bicicletes, patins...). L’alumnat que a l’hora de l’esbarjo vulgui jugar a futbol, bàsquet o altres esports, únicament podrà utilitzar el material esportiu que els proporcioni el centre.

Neteja i higiene

S’ha de garantir un nivell adequat d’higiene i neteja al centre, per tant, cal utilitzar les papereres i cal evitar que s’embrutin les parets. Tota la comunitat educativa garantirà el compliment d’aquesta norma dins de l’aula.

A l'interior del centre, incloent-hi el pati de columnes, no és permès el consum de xiclets, pipes, cacauets, ni altres llaminadures que per les seves característiques embruten el terra.

CENTRE MOBILE FREE

EL centre serà un espai lliure de mòbils de 8:00 a 18:00, hora del pati inclosa.

L’alumnat ha de ser responsable del seu mòbil. Cal que estigui apagat i dins la motxilla. Fer un ús indegut del mòbil es considerarà una incidència i es prendran les mesures corresponents.

A partir de la segona advertència es considera una falta greu i a la tercera s'haurà de deixar el mòbil a la cap d'estudis (o a consergeria) i recollir-lo la família.

El centre no es responsabilitza de cap dispositiu mòbil de l'alumnat. Si la família s'ha de posar en contacte amb l'alumne/a, haurà de fer-ho trucant al telèfon del centre.

EDUCACIÓ INFANTIL I PRIMÀRIA

MATERIALS La quota de material s'abona al centre al començament de curs. Inclou el material que es fa servir als tallers de plàstica d’educació infantil fins a 6è, així com les fotocòpies i folis que es fan servir durant tot el curs.
Inclou també el material d'aula (llapis, retoladors, colors, tisores, gomes, pintures, cartolines i altres papers, etc.) d’educació infantil fins a 2n de primària.
L’alumnat de 3r fins a 6è de primària ha de dur el seu material personal de casa.
No hi hauria de faltar: carpeta amb separadors, llapis de fusta (no llapis de mina), bolígrafs blau, verd i vermell (no Pilot), goma, regle i colors variats. A l’escola està prohibit portar i fer servir Tipp-Ex.
BATA Us recordem que l’alumnat de P-3 a 2n de primària porten BATA. Ha de portar el nom i ha de dur una veta llarga per poder penjar-se. Es portarà neta a l’escola els dilluns i el divendres tornarà a casa per rentar.
A educació infantil, es tornarà a casa cada divendres perquè la renteu
PLÀSTICA L’alumnat del cicle mitjà i superior haurà de portar bata o una samarreta vella ampla el dia de plàstica.
ACTIVITATS COMPLEMENTÀRIES La majoria d'activitats en horari lectiu es realitzen a la mateixa escola, però algunes demanen desplaçaments fora del centre:
● Piscina: a 1r, setmanalment, a la piscina de CAN DRAGÓ.
● Sortides i colònies depenent del nivell.
EDUCACIÓ FÍSICA DE 1r a 6è Els dies que es fa educació física, és obligatori portar: pantalons curts i samarreta quan fa bon temps, xandall en època d'hivern, sabatilles i mitjons d'esport. També hauran de portar una bossa amb samarreta de recanvi, tovallola i desodorant o colònia. L’alumnat amb cabell llarg han de portar el cabell recollit amb una cua.
PSICOMOTRICITAT Els dies que es fa psicomotricitat, és obligatori portar: pantalons curts i samarreta quan fa bon temps, xandall en època d'hivern, sabatilles amb velcro (que se sàpiguen posar i treure sols) i mitjons d'esport. Els infants amb cabell llarg han de portar el cabell recollit amb una cua.
NATACIÓ Per a l'activitat de natació cal portar: vestit de bany, sabatilles de piscina, casquet de goma i tovallola o barnús, tot convenientment marcat amb el nom de l'alumne/a. L’alumnat amb cabell llarg ha de portar el cabell recollit amb una cua.
ALTRES Així mateix, tampoc es poden portar joguines, excepte en el cas que el professorat ho demani per a una activitat puntual.
L’escola treballa el foment d’hàbits d’alimentació saludable. Per tant, no es poden portar sucs de fruita o productes lactis per esmorzar ni a les sortides.

EDUCACIÓ SECUNDÀRIA I BATXILLERAT

GUÀRDIES D’AULA Hi haurà dos professors o professores de guàrdia a cada hora en què hi hagi alumnes d'ESO.

La responsabilitat del professorat de guàrdia és garantir l’ordre i el silenci als passadissos de les dues plantes, durant l’hora de guàrdia.

Caldrà que atengui qualsevol incidència que es produeixi, i en especial, els possibles alumnes accidentats.

Un cop hagi tocat el timbre, el professorat que fa guàrdia d’aula farà una ronda per les dues plantes per comprovar que tothom és a la seva classe. Sota la seva responsabilitat prendran les mesures adients per garantir l’ordre i la seguretat de l’alumnat del qual tenen la custòdia.

Quan un/a professor/a autoritzi la sortida d’un/a alumne/a, caldrà que signi el full de registre de sortides que és a consergeria i que guardi una còpia de l’autorització a consergeria.

En cas que el professorat de guàrdia autoritzi que l’alumnat surti al pati, caldrà comprovar que no interfereixi en les classes d'educació física.

Totes les incidències s’hauran d’anotar al full de guàrdies o registre d’incidències.
En cas que sigui necessari acompanyar un/a alumne/a accidentat a casa o al dispensari, ho farà una conserge. Si no és possible, ho farà el professorat de guàrdia.

GUÀRDIES D’ESBARJO Hi haurà tres professors o professores de guàrdia.

L’alumnat d'ESO no pot sortir del centre i l’alumnat de batxillerat podrà sortir del centre a l’hora de l’esbarjo.

El professorat de guàrdia de pati farà la vigilància i en tindrà cura.

L’alumnat que és al pati utilitzarà els lavabos dels vestidors i, per tant, no podrà accedir a l'interior de l'institut durant l’esbarjo.