Visitem la Biblioteca i l’Arxiu Municipal

L’alumnat de 1r d’ESO ha visitat aquesta setmana la Biblioteca i l’Arxiu Municipal en el seu projecte de recerca per conèixer com era la vida a Avinyó durant la Guerra Civil i la postguerra.

El dimarts 22 de febrer vàrem visitar la Biblioteca i, sobretot, vàrem consultar l’espai on es guarden els documents d’història local. Per exemple, van poder consultar i fotografiar números antics de la revista el Finestral o treballs de recerca d’estudiants d’Avinyó que han realitzat durant els últims anys. També vàrem endur-nos un bon grapat de llibres de la Biblioteca per continuar treballant a l’aula.

El dimecres 23, vàrem anar a l’arxiu municipal per continuar la recerca. A la sala de Plens van conèixer que era l’arxiu i quines eren les seves funcions, informació que molts desconeixien. També van poder consultar documents originals de l’any 1939 o anteriors, com el llibre de registre dels naixements o  de moments de la postguerra com el registre de racionament.

En una segona part, de la visita varen pujar al segon pis per veure com s’emmagatzemen els documents, quines són les condicions ambientals necessàries per conservar aquesta informació tan valuosa per conèixer el passat i present d’Avinyó.

L’objectiu d’aquestes sortides és que l’alumnat conegui altres formes de recerca d’informació més enllà de Google i Wikipedia, i més si es tracta d’un tema d’història local. Aquests recursos s’emmarquen dins el projecte Stolpersteine, pedres contra l’Oblit (Avinyó 1939-2022).