Participació workshop internacional

El divendres 24 i dissabte 25 de març, la UVic-UCC ja acollit el workshop internacional Educació democràtica: la innovació pendent, adreçat a totes les persones vinculades al món educatiu interessades en l’educació democràtica i per a la ciutadania global. El workshop ha estat organitzat pel GREUV i el GRAD de la UVic-UCC, la Càtedra de Renovació Pedagògica UdG-Can Trona, Catesco i Antigone-Information and Documentation Centre on Racism, Ecology, Peace and Non-Viοlence.

La jornada ha girat al voltant de dues parts. La primera ha tingut lloc el divendres, amb una taula rodona internacional i interactiva sobre “Què podem aprendre de les aproximacions en educació democràtica del nord d’Europa i la Mediterrània?”.

La segona part, que ha tingut lloc  dissabte, s’han portat a terme tallers sobre quatre casos reals de situacions complexes en entorns educatius de Catalunya: l’IE Barnola (Avinyó), l’Escola Santa Coloma (Ger), l’Agrupament Escolta Ermessenda del Casc Antic (Barcelona) i l’IE El Til·ler (Barcelona).

En el cas de l’IE Barnola s’ha exposat la transformació educativa i sostenibilitat professional: construir un projecte educatiu que no deixi ningú enrere.