Informacions d’inici de curs.

Benvolgudes famílies,

Sóc Marga Merlos, la nova directora de l’Institut Escola 3 d’Abril.  Em presento a totes i tots de manera telemàtica perquè l’acte de relleu en la direcció entre l’anterior directora, Carme Vicens, i jo mateix, es va produir en data 1 de juliol i la situació de pandèmia va fer impossible qualsevol comiat, trobada o presentació.  Amb tot, i esperant que la situació millorés i fos possible, hem estrenat el mes de setembre i, si llavors era difícil, ara no és gens recomanable.  A dia d’avui, us escric per presentar-me, ni que sigui a través d’aquestes ratlles, i per anticipar-vos unes quantes informacions rellevants.

Sabem que les famílies esteu deleroses per saber com començarà aquest curs i que teniu moltes preguntes a fer-nos.  És normal.  La situació és complexa i des del mes de març han passat moltes coses i molts dies sense veure’ns.

L’Equip Directiu del 3 d’Abril i jo mateixa hem esperat fins al darrer moment amb l’esperança de poder fer una reunió d’inici de curs presencial però les autoritats educatives i sanitàries ens han recomanat que, donada la situació actual, evitem, a ser possible, tota trobada presencial.

Per aquest motiu us hem fet, conjuntament amb tots els membres de la comunitat educativa, un vídeo que podeu trobar aquí mateix, en la pàgina web del centre.  No és, ni pretén ser, el mateix que trobar-nos presencialment però és el que més s’hi sembla.  L’únic avantatge del vídeo és que podeu mirar-lo tantes vegades com calgui i podreu anar-hi a buscar aquella informació que més us convingui.

Després de veure’l, us sortiran dubtes.  Ben segur.  Amb aquesta previsió hem habilitat un compte de gmail, que mantindrem en funcionament tot el curs, per tal que ens els pugueu plantejar.    El correu és el següent:

FAQsIE3Abril@gmail.com

No tingueu cap problema en formular-nos-els.   Us respondrem a tots el més aviat possible en la pàgina de la nostra web on podreu veure el vídeo abans esmentat i ho farem amb la voluntat de treure neguits i allunyar pors que no ens ajuden gaire a res.  La reobertura del centre és complicada però l’escola és un servei bàsic i els nostres xiquets/es tenen el dret i el deure d’assistir-hi.  Entre tots ho farem tan bé com sabrem i ens en sortirem segur.

Altrament dir-vos que dijous dia 10 de setembre a les 14h s’emetrà pel dial 107.3 FM, en el marc del programa “Al dia terres de l’Ebre”  una entrevista que ens han fet i que també us pot ajudar a aclarir dubtes i neguits que no hagueu resolt amb el visionat del vídeo.  Si no podeu escoltar-la en directe, el programa es penjarà al web de Ràdio Delta.  L’enllaç on podreu escoltar-lo en diferit és el següent:

Us faig arribar també un document amb informacions que ens ha facilitat el Departament de Salut que, paral·lelament a tot això que us explicarem, us poden ajudar.  Doneu-hi, si podeu, una ullada.

També us faig arribar un comunicat per aquelles famílies que no vulguin que des del centre es prengui la temperatura al vostre fill/a.

I finalment, una darrera informació que no per ser la darrera és la menys important:  aquí teniu els enllaços de les “Declaracions responsables COVID 19” per cadascuna de les etapes; infantil, primària o bé secundaria que, NECESSÀRIAMENT, haureu de portar emplenades el dia 14 per poder accedir a l’escola.  Sabem que és una demanda que mai us havíem fet però, en aquests moments, és absolutament imprescindible per poder garantir la traçabilitat dels contactes i, finalment, la salut dels vostres fills i filles, de les vostres famílies, dels nostres mestres i de totes les persones que ens estimem.´

Bé, amb això, m’acomiado per avui de tots vosaltres i us comparteixo el meu desig de trobar-nos tan aviat com sigui possible.  L’escola necessita de la proximitat de totes i tots i de l’escalfor que aporta la presència i la proximitat.  Així ho recuperem ben aviat!

Que tinguem una bona estrena de curs 2020-21, una millor continuïtat i un formidable acabament al mes de juny.

Amb tot el meu afecte i consideració,

Marga

Informacions del Departament de Salut

Comunicat de no presa de temperatura