TALLER DE CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA A LA COMUNITAT DE PETITS

A la comunitat de petits, hem iniciat el taller de consciència fonològica amb els infants de cada nivell. Però, què és la consciencia fonològica? Per què considerem que és important treballar-la a educació infantil? Com la treballem?

La consciència fonològica és ser conscients que les paraules que diem i que escoltem estan formades per fonemes. És el pas previ per aprendre a llegir i a escriure, sent així la base de la lectoescriptura.

L’objectiu de treballar la consciència fonològica és notar els fonemes, descobrir-los i trobar la possibilitat de separar-los. És una tasca difícil, ja que en general les persones no parem atenció als sons dels fonemes mentre parlem o escoltem.

Per aquest motiu, l’objectiu principal d’aquest taller és compartir propostes, en forma de jocs, rimes, audicions, endevinalles, contes, manipulació d’objectes,… que ajudaran en un futur a la lectura i l’escriptura dels infants.

Cliqueu damunt de la foto, podreu veure algunes fotos dels grups.

Si teniu algun dubte, ens podeu preguntar.