Plantem! Final de curs 20/21

el passat 22 de juny vam donar per acabat el curs 20/21 amb una plantació de pomeres i aromàtiques al que serà un nou jardí de l’escola. No només hem tancat el curs sinó que també hem finalitzat l’eix transversal dels dos darrers cursos: Estimem la Terra, cuidem-nos! Un eix transversal ple sentit i que no es tancarà mai, estimem i cuidem el que ens envolta, amb una mirada global per mirar d’aturar i reconvertir la bogeria capitalista que ens porta camí del pedregar.

Al nou jardí, situat a les afores del poble, però molt a prop del nou edifici, vam plantar 21 pomeres de cinc varietats diferents que tenen un parell de peculiaritats. Totes elles són varietats antigues,  ja no es fan servir en grans cultius i fan pomes difícils de trobar i menjar. L’altra distinció és la seva floració i fructificació que es produeix en període escolar pel que permetrà observar aquests processos als infants, a més de gaudir plenament dels fruits. Per això haurem d’esperar uns anys!

Si voleu conèixer una mica més d’aquestes pomeres:

Varietat Sant Miquel

Varietat Verd donzella

Varietat camosa

Varietat Calvilla amarilla

Varietat Reineta grisa antiga

El que ja vam gaudir el passat 22 de juny va ser de la plantació amb els infants i les famílies, de les 21 pomeres i de les 120 aromàtiques, romaní, espígol, farigola i alfàbrega. Un matí compartit  preciós que les fotografies que deixem a continuació donen fe. Un matí d’esforç (sort dels forats fets gràcies a Caler SA l’empresa que construeix el nou edifici) que va continuar amb l’esmorzar que l’AFA va preparar pels infants als diferents patis que hem gaudit aquest curs pandèmic.

Volem agrair molt la col·laboració i suport constant de l’ADF del Montmell, l’AFA de l’escola i l‘ajuntament del Montmell. Un suport constant al llarg de tot el curs, imprescindible i que folra la comunitat educativa de l’escola.

,

Per veure més imatges de la plantació podeu clicar la foto següent!